Te hoge bloeddruk 6 mnd na zwangerschap

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben ingeleid met 38 weken zwangerschap ivm zwangerschapsvergiftiging , onderdruk was toen 100. Inmiddels 6 mnd verder en heb nog steeds een gejaagd gevoel, afspraak gemaakt bij HA en onderdruk van 104 gemiddeld. Ze hadden het al over medicatie maar ik ben pas 26 jaar en heb een gezond gewicht, vind het raar als je nu al aan de medicijnen moet. </p><p> </p><p>Iemand tips om de bloeddruk verlagen of een idee hoe dit kan komen?</p>
 
Stress, ongezond eten, ongezond gewicht, te weinig sporten, te veel cafeine, te veel zout, te weinig water drinken, vanalles kan een oorzaak hebben!
Ik heb al sinds mijn 21e bloeddrukmedicatie dus ik ken het hele riedeltje, haha. Omdat ik een nierziekte heb houden ze het bij mij strak in de gaten. Ik ben wel gezwicht voor medicatie, omdat een slechte bloeddruk zó veel naars kan veroorzaken, dat wil je echt niet. 
Bij mij heeft het vaak te maken met stress, te drukke baan en te druk maken in mijn hoofd. Succes met het aanpakken van je bloeddruk! Hou het wel echt in de gaten, als ik je een tip mag geven... Evt een thuis-bloeddrukmeter aanschaffen zodat je het regelmatig even zelf kan polsen.
 
Hi
Hier tijdens mn 1ste zwangerschap meteen stijgende bloeddruk. Aan de medicatie. Vanaf week 38 zwangerschapsvergiftiging. Meestal gaat dit over nadat placenta eruit is. Bij klein percentage niet. Dus langere zhs opname en instellen op andere bloeddrukverlagers. Er werd me toen verteld dat het nog wel maanden kon duren voordat ik kon afbouwen. Gelukkig voor mij zakte mn bloeddruk na 3 wkn en kon ik afbouwen. Geen problemen mee gehad. Tot zwangerschap nr 2. Nu 22 weken en wederom aan bloeddrukverlagers. 
Het kan wel na 6 mnd. Ja je bent nog jong maar hormonen, zwanger zijn, bevallen doet een hoop met je lijf. Wellicht wel fijn als die bloeddruk omlaag gaat. Denk dat als je start met medicatie en die zakt je helemaal goed verschil merkt. Wellicht kun je dan met paar maanden wel alweer stoppen
 Succes! 
 
Groetjes nvn
 
Terug
Bovenaan