te hoge bloeddruk (onderdruk)

Hallo allemaal,

Na een hele goede zwangerschap en weinig kwaaltjes, heb ik er dan nu echt 1 te pakken. Ik heb namelijk sinds afgelopen vrijdag een te hoge bloeddruk.
En dan niet mijn bovendruk maar mijn onderdruk is te hoog.(150/100)

Bij mijn vorige zwangerschap had ik deze kwaal al in week 27, dus mag nu echt niet mopperen dat het nu pas komt(ben nu 37 wkn)
Maar het is toch lastig, vooral omdat ik hier zelf niets aan kan doen.

Heb dinsdag mijn bloeddruk op laten meten bij de verloskundige is nu 135/95, dus het is wel iets gezakt. Moet morgen weer naar het ziekenhuis toe, dus ben benieuwd wat het nu is, en wat ze er aan gaan doen

Hebben jullie hier ook last van???

groetjes Masja

Hoi, hoi,

Sjeempie, lijkt me vervelend. Heb je er ook veel last van? Lijkt me toch altijd wel spannend met zo'n hoge bloeddruk. Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. Nou doe maar lekker rustig aan!!!

Groetjes Isanie

hoi masja
k'zag van je hoge bloeddruk (onderdruk)
ook ik heb hier al vanaf 27 last voor de derde keer
1e hellp syndroom
2e pre-eclampsie
en nu verwachten ze dit weer
gelukkig heb ik nu medicijnen dat dit redelijk stabiel houd de bovendruk heb ik nu niet hoog andere keren wel maar die is nu 145 en de onderdruk 95
ze blijven dit in de gaten houden en waarschijnlijk ook bij jou
door iets vakerder op controle te komen en bloed af te nemen
als ze daar in zien dat het beter is dat je kindje komt dan zullen ze proberen de bevalling op gang te brengen
maar zolang dit niet nodig is doen ze waarschijnlijk niets en houden ze je alleen maar goed in de gaten
zelf kun je er alleen iets aan doen door zoveel mogelijk rust te pakken en hopen dat hij stabiel blijft en niet nog meer onhoog gaat
Had je trouwens ook al eiwitten in de urine???
veel sterkte en hou ons op de hoogte
gr marrieke

Hoi,

Nee, ik had de vorige keer geen eiwitten in mijn urine.
En bij mijn zoontje stond ik vanaf week 27 heel erg onder controle 4 a 5 keer in de week lag ik toen aan de CTG-scan om zo de baby in de gaten te houden. Kevin is trouwens met

Gelukkig is dat mij deze keer bespaard gebleven en ben ik nu al  37 weken, voordat ik deze klacht kreeg.

Ik moet zo meteen naar het ziekenhuis en ik hoop dat ik  dan wat wijzer wordt.
Zelf wil ik eigenlijk niet meer aan de medicijnen, omdat ik niet zo lang meer hoef.
en dat de medicijnen toch wel even nodig hebben om hun werk te doen.

Ga dus ook vragen of zij mij volgende week als het nog niet uit zich zelf gekomen is in kunnen leiden?? Ik weet trouwens niet of ze dit doen hoor op mijn verzoek, maar het is het proberen waard.

Tot nu toe gaat alles nog goed met de kleine in mijn buik, maar voor hoe lang nog

Nou ik hou jullie op de hoogte

groetjes Masja

Hier was ik nog even..

Ik zou met Kevin ingeleid worden, maar de avond van te voren ben ik zelf begonnen, ik was toen ruim 39 weken. Ik had toen wel medicijnen, maar die sloegen de 1e weken niet erg aan.

Uiteindelijk ben ik onder algehele narcose met een spoed keizersnede bevallen, omdat tijdens de weeenstorm Kevin scheef is gaan liggen en ik hem met geen mogelijkheid eruit kreeg. Doordat ik alleen rugweeen had konden ze bij mij de ruggeprik niet zetten vandaar dat ze toen besloten hebben om het onder algehele narcose te doen.

Ik hoop dat dit mij dit keer   bespaard blijft.

groetjes Masja

Terug
Bovenaan