te hoge bloeddruk

hallo allemaal,

heb vandaag te horen gekregen dat het met mijn niet zo goed gaat mijn bloeddruk is veel te hoog mijn is kind is ingedaalt en ben pas 28 weken heb ook te horen dat ik het vanaf nu af aan rustiger aan moet doen anders groeit mijn kindje niet meer ik ben enorm geschrokken en mijn vriend ook ik moet van de vroedvrouw vanaf morgen 20 juli niet meer werken zijn er ook mensen die dit mee gemaakt hebben en wat moet ik nou doen want ik ben geen typ die thuis kan gaan zitten

groet shir
 
hoi shir

wat onwijs herkenbaar. ik ben 3 weken geleden bij de vk geweest ze meete me bloeddruk en ja hoor veels te hoog. eerste meting was 135/100 tweede meting 135/95 twee dagen later moest ik op controle. (moest ook acuut stoppen met werken) wonder boven wonder was me bloeddruk gedaald 140/90. hartje klopte goed dus ik was niet meer ongerust de regel bleef wel geen werk rust rust en nog eens rust.

een week later weer voor controle veel te hoog 145/97 ik moest twee dagen later naar het ziekenhuis naar de gynogoloog. ik was zo geschrokken en bang. daar moest ik bloedprikken en onderzocht worden. me bloed was gelukkig in orde, hartje klopte goed en me bloeddruk was weer wat gezakt (onderdruk dan) 160/90. a.s donderdag moet ik weer voor controle dan krijg ik een echo en wordtbesloten of ik onder controle blijf bij de vk of de gyn.

Hoe hoog is jou bloeddruk???

Ik ben zelf ook geen typ die thuis kan zitten vreselijk. maar probeer het te accepteren je moet wel. ik vond het ook moeilijk maar wilde niet in een ziekenhuisbed belanden. ja wat doe ik nu op een dag.

vrij weinig dus. smorgens zorg ik dat ik rond 9 uur op ben rustig even zitten beneden, dan op me gemak douchene n aankleden. weer zitten wat eten. dan wat lezen, foto's inplakken uh lijst voor geboortekaartjes maken enz enz. rond 1 uur eet ik nog wat en om 2 uur ga ik voor 2 uur naar bed. daarna weer rustig naar bendene. en savonds tv kijken met me man.

smorgens ga ik ook nog wel eens een rondje om ff frisse lucht.

Me man doet dus nu bijna alles, boodschappen huishouden enz enz. eindelijk na 3 weken kan ik het accepteren en probeer ik op een positieve manier van me rust te genieten. me man heeft nu ook een bed in de huiskamer gezet heerlijk.

echt beloof me dat je rust houd, als je dat doet komt het goed echt!!! accepteer het en ga lekker genieten van je rust hoe moeilijk het ook is, het is anmelijk vaak erg saai. maarmaak er het beste van.

succes en ik hoop dat je bloeddruk hierdoor daalt. probeer je niet te druk te maken maar neem rust.

liefs linda 33 weken 2 dagen
 
hoi, ik zit met bekkeninstab thuis en akn niks, mag ook niet autorijden nof fietsen, dus echt aan huis gekluisterd en herken je probleem, ik kan ook moeilijk stil zitten! maar t is niet anders en t is voor n goed doel! ik probeer s ochtends wel op tijd (maar later dan normaal, bijv 9 uur) op te staan en me aan te kleden (want anders blijf je ook zo hangen , de eerste dagen liep ik zo lang in pyama rond)en dan wat kleine klusjes te doen, zoals foto's plakken, adressen voor geboortekaartjes opzoeken (en binnekort enveloppen schrijven), een wasje doen, wat internetten en dan na de lunch rust ik n paar uurtjes, als slapen niet lukt dan lees ik op bed of kijk een filmpje en om een uur of 3 a 4 ga ik eruit en wat tv kijken of weer iets doen en dan koken en dan is mijn mannetje er al weer....
t is vervelend en herken je gveol, maar mij helpt t wel om voor mezelf doelstellingen te maken, ik spreek nu met mijn man af wat ik wil gaan doen en dan heb ik n stok achter de deur (vraagt hij er s avonds naar) om elke dag iets kleins te doen, want anders wordt je ook zo hangerig en verveeld!
succes gr fie (31 wk)
 
hartelijk bedankt voor jullie reacties en doe mijn best om het rustig aan te doen maar ja ben net al weer boodschappen wezen doen heb 2 honden moeten ook uitgelaten worden en heb mijn huishouden en mijn vriendje werkt natuurlijk overdag

komt allemaal wel goed hoop ik

bedankt voor jullie reacties

groet shir
 
Terug
Bovenaan