Te hoge prolactine toch maandelijks ongesteld

<p>Dag dames,</p><p>Mijn man en ik zijn enkele maanden aan het proberen voor onze 1ste kindje samen en het is nog niet gelukt.</p><p>Na een bloedonderzoek bleek dat ik een veel te hoge prolactine gehalte heb (verdubbeld) blijkbaar is dit de mogelijke  reden van mijn onvruchtbaarheid.</p><p>Mijn bloed werd meermaals getrokken om dit te bevestigen.</p><p>De Gynaecoloog heeft nu Parlodel voorgeschreven om de Prolactine gehalte te verminderen naar normaal, dit zal ervoor zorgen dat ik weer vruchtbaar word.</p><p>Wat mij een beetje verwonder is ondanks het feit dat mijn Prolactine gehalte verdubbeld is,  dat ik toch  maandelijks  netjes om de 28 dagen ongesteld word. </p><p>Heeft er iemand hier ervaring mee. </p><p>De verhalen die ik lees zijn vooral van de dames die niet ongesteld werden en na de behandeling hun maandstonden weer kregen.</p><p>Maar ik word maandelijks ongesteld , en heb een regelmatige eisprong. dus ik weet niet wat dat de medicatie voor mij gaat veranderen.</p><p>Sorry voor de lange verhaal, </p><p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen, met haar ervaring.</p><p>Groetjes</p><p> </p>
 
Hi Mamabeertobe,
Hier ook Parlodel i.v.m. verhoogd prolactine. Eerst een maand Norprolac geslikt, maar de internist gaf aan dat hier niet zoveel mee getest was tijdens zwangerschap, daarnaast ook veel last van bijwerkingen dus nu overstap gemaakt naar Parlodel. Heeft de gynaecoloog je niet doorgestuurd naar de internist i.v.m. je verhoogde prolactine? Ik werd meteen door verwezen en vanuit hier heb ik eerst nog allerlei andere onderzoeken en een MRI gehad om een prolactinoom uit te sluiten. Ik weet niet of je waarde extreem verhoogd was?
Weet je of je een eisprong hebt of niet (d.m.v. ovulatietesten/temp.?). Het kan namelijk ook zo zijn dat je wel een bloeding hebt maar geen goede eisprong. De internist gaf bij mij aan dat mijn gehele hormoonbalans ook zou verbeteren door het verlagen van mijn prolactine. 
Heb je je vraag ook aan de gynaecoloog gesteld? 
Ben je inmiddels al begonnen met de medicijnen en heb je veel/weinig bijwerkingen?
 
 
 
Dag Makeawish 
De Gynacoloog heeft mij nog niet doorgestuurd naar de  internist.
Ik ben ondertussen al 2 weken aan Parlodel en heb de 1ste dagen veel last gehad van duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn, maar dat is ondertussen veel minder geworden. 
Ik neem de pilletje in op een volle maag en voor het slapengaan.
Je hebt inderdaad gelijk, het kan zijn dat ik maandelijks een bloeding heb maar niet altijd een eisprong heb.
Ik kan wel altijd een esiprong vinden als ik ovulatietesten gebruik.
mijn waarde van de Proloactine was heel hoog, (verdubbeld)
Ik hoop dat Parlodel kan helpen en dat wij beide asap zwanger mpgen worden.
 
 
Terug
Bovenaan