te hoog prolactine gehalte

hallo allemaal,

Heb van de huisarts te horen gekregen dat mijn prolactine gehalte te hoog is, vandaar dat ik melk vloei uit mijn borsten en mijn menstruatie uitblijft.
Ik ben nu doorverwezen naar de internist om te kijken of er een (goedaardig) tumor in mijn hypofyse zit wat dit veroorzaakt.

Heeft iemand anders hier ook ooit mee te maken gehad en hoe ziet het traject bij een internist er dan uit?
En hoe snel ben je verlost van je onvruchtbaarheid?

Groetjes Puck
 
Hoi Puck

Eigenlijk hoor ik hier niet thuis maar las je berichtje en moest even reageren.
Ook ik had een te hoog prolactine gehalte. Ik had veel last van melkvloei uit mijn tepels. Onregelmatige menstruatie had ik gelukkig niet. Mijn prolactine was 1919 erg hoog dus.
Ik kreeg via de gyn Dostinex voorgeschreven moest dit 3x per week slikken. Naq 3 weken slikken was mijn bloed weer geprikt en was het gedaald naar 98. Normaal dus.
Er zou wel een scan gemaakt worden van mijn hersens om te kijken naar de tumor, maar omdat het zo snel gezakt was dacht de gyn dat het wel goed zat.
Om lang verhaal kort te maken. Ik heb ongeveer 4 weken Dostinex geslikt en toen was ik ZWANGER. Ik kwam daar achter op de dag dat de scan gemaakt zou worden. Hier heb ik van afgezien omdat ze de gevolgen niet wisten voor de baby.
Intussen ben ik alweer 14 weken zwanger.
Ik ken nog iemand die hetzelfde heeft gehad. Die heeft eerst andere medicijnen gehad maar was met Dostinex ook binnen een maand zwanger.

Als je nog vragen hebt mail me dan maar op zwangeremuts@hotmail.com, want lees hier niet zo vaak!

Heb jij al medicijnen gekregen van je HA of gyn?

Succes ermee en als je vragen hebt hoor ik het wel!
 
Terug
Bovenaan