Te jong of Te oud....

Ik weet niet of jullie het ook al gehoord of gelezen hebben,over een oudere vrouw die een kind gekregen heeft en nu een jong kind van twaalf jaar die moeder is geworden.
Snap t eigenlijk gewoon niet.
J van t jonge kind had t eigenlijk niet in de gaten dat ze zwanger was,maar ja ze wist wel van bijtjes bloempjes enz...
Ik kan t ook allemaal verkeerd zien maar dat met die oudere vrouw snap ik eigenlijk niet.
Dr zwemt alleen een vraag in mn koppie van "waarom"...
Waarom moet nu een oudere vrouw van 62 moeder worden.

Ik heb echt geen idee.... IK zou in ieder geval niet meer op mijn 62e een baby willen.... pfff

En ja op je 12e..... Je kunt mij niet wijsmaken dat NIEMAND het in de gaten had dat ze zwanger was...?

En ja... IK had op mijn 12e nog niet eens sex gehad..... noem me ouderwets, maar ik denk echt dat je op die leeftijd nog niet toe bent aan sex, laat staan een kindje!!

De vraag waarom.... is een hele goeie vraag... Zonder antwoord waarschijnlijk

liefs

Is inderdaad te belachelijk voor woorden

Waarom op je 62ste nog een kind willen. Moet er niet aan denken. Zo oud is mijn moeder nog geeneens. Wat voor toekomst kan je je kind bieden, maak je uberhaupt zijn afstuderen mee. Dus nee geen antwoord op die vraag

Ja en dat meisje van 12 is ook absurt. En iemand moet inderdaad wel in de gaten hebben gehad van dat kind is zwanger. En net als heppy0001 was ik op mijn 12e nog bezig met andere dingen dan sex.

Hier ds ook geen antwoord

Liefs
Yvonne

hmm...

meisje van 12: snap wel dat het niet per definitie op valt. Meisjes groeien rond die tijd. Borstgroei etc kan je wijten aan pubertijd, net als voller worden, meer eten etc. Als het al een stevig meisje was (wat tegenwoordig ook neit meer zo heel abnormaal ils) dan viel het misschien niet zo heel erg op. En je zoekt er ook niet naar. Want wie verwacht er nou dat een 12 jarig meisje zwanger is??

die vrouw van 62.. die is gewoon gek. Of eigenlijk: de artsen die haar wilden helpen. Vind dit gewoon zielig voor het kind. Wat zijn de kansen dat dit kind zijn/haar moeder op zijn afstuderen/trouwen/geboorte van eigen kinderen erbij heeft? En dan begin ik nog niet eens over de enorme generatiekloof!!

Vrouwen van rond de 40 mogen volgens mij niet eens meer babytjes adopteren, maar een vrouw van 62 mag wel een kindje zelf baren...

liefs,

T

Ik vind ook dat een arts puur uit ethisch oogpunt alleen al deze behandeling zou moeten weigeren, nog los van de fysieke gevaren voor kind en aanstaande moeder.

Kijk, jong(er) moeder worden geeft je geen garantie dat je je kind kan zien opgroeien. Ik ben mijn moeder op mijn 9de verloren, ze was toen net 39.
Een ongeluk of een terminale ziekte zijn nooit te voorspellen. Maar de kans neemt natuurlijk alleen maar toe naarmate je ouder wordt.

Een collega van mij is op haar 42ste (per ongeluk, maar wel welkom) zwanger geworden en gaf aan hoe ontzettend veel zwaarder deze zwangerschap was vergeleken bij haar voruge 2, toen ze begin 30 was.

Nee, het zou van mij verboden mogen worden.

En tja, die arme griet van 12. Ik hoop dat ze een goed sociaal vangnet heeft, ze zal het nog heel zwaar krijgen... Ik weet wel dat ik op mijn 12de nog laaaaaang niet met seks bezig was, ik zat toen nog volop in de 'oooeh, een zoen, spannend' en de 'Tina' fase. Was sowieso een laatbloeier, hahaha!

X
Evje

Het is echt mogelijk dat je niet ziet dat iemand zwanger is.

Ik was 16 en mijn vriendin was niet op school. Ik heb na schooltijd gebeld omdat ik dacht dat ze ziek was. Ik kreeg haar moeder aan de lijn en die vertelde me dat mijn vriendin die ochtend, helemaal alleen, een zoon op de wereld had gezet. Niemand wist het. ik had haar de dag ervoor nog gezien en ik heb echt nooit de gedachte gehad:"go zou ze zwanger zijn??? En dan hebben we het over een meid in de leeftijd dat het niet zo raar is dat je sex hebt. Het is dus echt mogelijk dat in je nabije omgeving iemand zwanger is zonder dat je het weet!

Ik was en ben echt niet naief in zulke dingen maar het was gewoon echt niet zichtbaar!

Oei, naar nu blijkt is het meisje van 12 sexueel misbruikt door haar vader, dus we zijn weer snel met oordelen, zonder het hele verhaal te kennen!
En de vrouw van 63 is heel bewust zo laat moeder geworden, en hoewel ik haar keuze niet begrijp en deze voornamelijk egoïstisch vind, zal het kindje enorm gewenst en geliefd zijn.. En eerlijk gezegd: liever zo dan een kind bij een liefdeloos stel van midden 30 die niet voor haar kunnen zorgen...

Ja dat is nu zeker naar voren gekomen dat t door de vader is gebeurt,maar toen ik t geplaats heb wist men dr nog verder niet veel van..
En ja dat met die 63e jarig vrouw blijf ik maar raar vinden,om iets te laten zien,na non ze beter een motor rijbewijs maken om te laten zien dat ze wat kan,en ni voor een een of ander gyno wat in laten spuiten en een kind op de wereld zetten,heb gewoon medelijden met de kleine.
Strax naar kleuterschool heet t van oh haalt je oma je oma ,nee t is mn moeder,hoera hoera.ja sorry,kan misschien raar klinken maar blijf t gewoon NIET snappen.

Terug
Bovenaan