Te klein en leeg vruchtzakje

<p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Goedemorgen allemaal, </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Helaas zaten wij gister in het ziekenhuis omdat onze prille zwangerschap (gister 6 weken) niet goed lijkt te gaan, ik verlies nu al ruim een week soms bruin en soms een beetje donkerrood bloed en kreeg er gister ook buikkramp en rugpijn bij dus waren ze bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Dat lijkt tot nu toe niet het geval maar wel zagen ze een leeg vruchtzakje van 5mm met een maar heel klein mini wit stipje erin.. allemaal veel te klein voor de 6 weken die ik nu zwanger ben... werd gezegd</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Gezien mijn bloedverlies en krampen zeiden ze dat er een grote kans is dat mijn lichaam het vruchtzakje en alles dus zal gaan afstoten de komende dagen.. Sindsdien is het bloeden alleen alweer gestopt lijkt wel...ook blijven de typische hcg klachten (misselijk en pijnlijke borsten) gewoon aanhouden en had ik de dag voor het onderzoek nog een prachtige knaltest die duidelijk weer sterker was dan 4 dagen ervoor..</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Volgende week vrijdagochtend moeten we weer terug voor een echo, mocht er tot die tijd geen heftige bloedingen (miskraam) geweest zijn dan lijken er mij nog 2 opties, 1: het zakje en embryo gaan alsnog groeien en was 'gewoon wat verlaat' of optie 2: mijn lichaam is niet van plan het af te gaan stoten en zal dan door medicatie of ingreep de boel alsnog eruit moeten komen...toch?</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Graag zou ik nog wat hoop blijven houden maar ik ben ook nuchter en realistisch dus ik hoor graag jullie ervaringen bij vergelijkbare situaties?</span></p>

Wat sneu om te horen. Is er geen bloed afgenomen zodat ze 't hcg hormoon goed kunnen aflezen? Ik had een bbz, dus is wel een andere situatie. Ik bleef ook af en toe een zwangerschapstest doen maar die bleef ook na 3 weken van de miskraam een knaltest geven ook al zakte het hcg hormoon wel. Ik adviseer je om dat niet te doen want het kan je misschien hoop geven en afwachten wat je lichaam gaat doen en anders toch vragen of je wekelijks bloed kan prikken dan wordt het heel duidelijk of het hormoon daalt of zakt. 
Heel veel sterkte! 

Hoi,
Hier precies hetzelfde verhaal, maar bij mij bleek na anderhalve week dat het toch gegroeid was en was er hartactie! Dat terwijl ze de afspraak voor curretage (vanwege mijn hevige bloedverlies) al hadden ingepland! Nu inmiddels mama van een meisje van bijna 9 maanden:) ik duim voor je!!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook nog even bij een paar vergelijkbare topics de reacties gelezen en het lijkt inderdaad alle kanten nog op te kunnen gaan, ach we blijven dan maar gewoon voorzichtig positief met wat terughoudendheid in t achterhoofd. 

Het kan inderdaad nog alle kanten op, maar bij zes weken zien ze normaliter toch vaak wel iets meer dan alleen maar het vruchtzakje. Ik hoop natuurlijk voor je dat het allemaal hartstikke in orde blijkt bij je volgende echo, maar je moet er denk ik toch ook rekening mee houden dat het misschien niet goed zit. Ik heb het twee keer meegemaakt, precies hetzelfde als wat jij beschrijft en bij mij zijn allebei de zwangerschappen misgegaan. Ik was er vroeg bij, met 4 weken kreeg ik meteen een echo en was er (uiteraard) nog niks te zien. Week later terugkomen, wel groei van het vruchtzakje, maar nog steeds niets. Zo nog twee keer een week later weer teruggekomen, zou dan 7 weken hebben moeten zijn beide keren, maar nog steeds niks te zien buiten een vruchtzakje met daarin een klein stipje. Ik verloor toen nog geen bloed, begon wel licht last te krijgen van krampen, dus ik bleef de hoop houden dat het gewoon nog ging komen. Maar kort daarop begon het bloedverlies, bruinrood en daarna helderrood en kwam de miskraam. De eerste keer duurde het ongeveer een week voordat de miskraam voltrokken was, de tweede keer zo'n 3 weken en heb ik curettage overwogen omdat het maar niet doorzette. De dag voordat ik de afspraak had bij de gynaecoloog zette het toch nog door.
Nogmaals, ik hoop echt dat het bij jou anders is, dit is mijn ervaring met een vergelijkbaar verhaal als het jouwe :(

Dank je wel voor je verhaal, wat vervelend om te horen. Maar inderdaad wij zijn op alles voorbereid, fijn om meer verhalen te lezen, je voelt je dan toch minder een uitzondering :)

Helaas is het slecht nieuws, wij zagen vanochtend een (ondertussen iets groter) leeg vruchtzakje dus het lichaam lijkt niet te snappen dat het een miskraam op moet wekken en daarom gaan wij dat komend weekend met medicatie doen. Bedankt voor jullie verhalen en hopelijk tot een volgende positieve zwangerschap...

Terug
Bovenaan