te klein hoofdje bij 20-weken echo

Hallo dames,

Ik ben Carolien en zwanger van ons tweede kindje. Wij hebben afgelopen dinsdag de 20-weken echo gehad en daaruit bleek dat het kindje een klein hoofdje heeft,
Ze loopt 2 weken en 2 dagen achter met het hoofdje.
De echoscopist zei dat ik me hier geen zorgen over hoefde te maken en ik moet over 6 weken terug komen voor nog een echo om te bepalen of het hoofdje wel goed is gegroeid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik moet zeggen dat ik het best moeilijjk vind om me er geen zorgen over te maken.

Carolien
 
hoi Carolien,

Bij al mijn kinderen ( heb er 5 ben nu zwanger van de 6e) liepen ze allemaal achter met de groei op het hoofdje maar er was ook nooit wat aan de hand gewoon een klein hoofdje en meer niet..... nu ook weer bij dit kindje is het hoofdje weer klein hij heeft een hoofdje van een kindje van 32 weken en een lengte van een kindje van 34 weken dus zou me er niet al te druk over maken.... daarbij laten ze je nog een keer komen voor de echo...... om het voor de zekerheid nog een keertje na te kijken en zolang zei zeggen dat het goed is moet je er van uitgaan dat het ook wel zo zal zijn.....

sterkte heddy
 
Hoi Heddy,
Bedankt voor je snelle reactie! Heel fijn! 6de alweer! Wat leuk zeg! En dus ook allemaal een kleiner hoofdje.
Ik probeer me ook echt geen zorgen te maken, maar vind het moeilijk om niet te denken: wat als...
Ik hoop dat de komende 6 weken snel voorbij vliegen tot de echo.

Groeten Carolien
 
hey

mijn 3e had met de 20 weken echo ook een te klein hoofdje, bijna 3 weken..
ze zei me ook geen zorgen te maken, dat deed ik wel!
de vk gebeld en weer een echo, jepp 2,5e week te klein! maar goed ze zei me geen zorgen te maken en uiteindelijk was zhet hoofdje 2 weken te klein..
ze is nog fijn!!! niks aan de hand hoor! gewoon een kleiner popje!!!! ze is nu bijna 2 en is helemaal fijn!

genieten meid!

liefs
 
Wij hebben ook op de 20-weken echo te horen gekregen dat het hoofdje te klein is (op de p-5 lijn). Ze zei ons niet iedere baby is gemiddeld en tegen een klein hoofdje kun je niets doen. Er worden ook geen verdere stappen ondernomen of extra echo's. Ik ben toch erg bang voor een (verstandelijke) afwijking. Iemand ook ervaring met een hoofdje op de p-5 lijn? 
 
Terug
Bovenaan