Te klein hoofdje?

hallo

Ik ben door het cb naar een neuroloog gestuurd omdat ze vinden dat mijn dochter een vrij klein hoofdje heeft
op zich nog niet zo groot probleem. (zit in de familie)
Maar nu zei de dokter dat het gevolgen kan hebben met de ontwikkeling
van het kindje.
Nu loopt ze ook wel iets achter ze is nu 14 en een halve maand en kruipt net sinds
2 weken en schuift op haar kont. Wel kan ze al iets lopen aan de hand.
Woensdag moet ik met haar  naar de kinderarts die gaat het verder onderzoeken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Groetjes ilona
 
hallo   ilona,

ik hoor hier niet soms lees ik even mee maar zag jou stukje en dat trok me aan!
ik krijg al vanaf dat mijn zoontje geboren is(hij is nu  3,5 jaar)  te horen dat hij een te klein hoofd heeft nou heb ik geen groot hoofd en zijn vader ook niet dus wat wil je dan maar iedere keer op het cb kreeg ik het weer te horen ook was zijn fontonel te laat dicht ook daar waren ze eerst bang voor dat dat niet goed zou ontwikkelen maar hij deed alles heel goed dus ze hebben me nooit door gestuurd nou sta ik zelf onder controle in het umcg en daar checken ze hem ook ieder jaar nog eens zo als ook vorige maand en weer kwam zijn hoofdje ter sprake en toen werd ik een beetje boos omdat ze het nu al 4 jaar over zijn hoofdje hebben en niemand me doorstuurd en wel zeurt dus wat het nou eigenljk kon betekenen nou dan kon inderdaad slecht voor zijn ontwikkeling zijn maar aangezien hij daar geen last van heeft zat het wel goed!
zijn hoofd zit onder het gemiddelde maar ik vind zelf helemaal niet dat hij een klein hoofd heeft ik vind hem normaal en hij heeft altyd al een smaller langer hoofdje gehad daar moet je ook naar kijken
maar ik wil je alleen maar zeggen maak je niet druk soms zeuren ze en doen maar en is er niets aan de hand en je kan het aan je kindje zelf wel merken toch vind jij dat je kindje achterloopt of juist helemaal niet nou als je het niet vind zou ik me niet al te druk maken want ik hoor het nu al zo lang en ik kan me indenken dta je een beetje angstig word heb ik ook wel hoor maar soms hebben ze ook dingen bij het verkeerde eind dus kijk naar je  kindje en eens naar jullie hoe zon hoofd jullie hebben vaak zie je wel gelijkenissen!
ik hoor het wel!

groeten mama van devran!
 
mijn dochter heeft ook een iets kleiner hoofd dan gemiddeld, de eerste 3 maanden ging de groei gelijk maar bij 5 en 6 maanden was het iets kleiner dan gemiddeld, maar ik hoefde me geen zorgen te maken zeiden ze er gelijk bij (deed ik ook niet overigens). Maandag moet ik weer, ze is dan 7 maanden, dus ik ben wel benieuwd! Mijn man heeft trouwens een erg groot hoofd, dat is dan wel weer apart. We hebben tijdens de zwangerschap steeds zitten grappen dat ze dat ook wel zou hebben en dus dat de bevalling zwaar zou zijn. Nu blijkt ze dus een klein hoofd te hebben!

groetjes, Ellen
 
hallo

Bedankt voor jullie reacties ik maak me er ook nog niet zo heel druk om
ik moet morgen met haar naar de kinderarts omdat ze wel iets achterloopt
in de ontwikkeling.
Ik wacht het wel af ik laat het wel weten.

groetjes ilona
 
Hoi

Mijn broer heeft microsefilie(dit is vast niet goed geschreven, maar zo spreek je het iig uit)
Ook een te klein hoofd, waardoor hij nu op 28-jarige leeftijd het niveau van een 3-6 jarig kind heeft. Bij mijn broer was het meteen vanaf de geboorte duidelijk hoor. Hij had een veel te klein hoofd, dus een iets kleiner hoofdje dan normaal is gelukkig een heel ander verhaal.

Maak je niet te druk, ik hoop dat je binnenkort wat wijzer wordt!
 
hoi allemaal

Nou we zijn in het ziekenhuis geweest en ze hebben haar helemaal nagekeken
en ook hebben ze bloed geprikt voor een chromozomen onderzoek.
ik krijg 6 dec pas de uitslag dus moet even afwachten.
De doctoren konden nog niet veel zeggen.
Dus ik denk dat dit nog een lange weg zal worden als die doctoren het ook niet weten
maar ik wacht het wel af.

groetjes ilona
 
Hallo ik ben zwanger van 32 weken, in krijgt te horen dat baby te kleine hoofd heeft, ze hebben mijn bloed geprikt, ik wacht op uitslag.
Iemand met het zelf ervarinervaring
Laat mij weten want ik ben veel ongerust.
M.C.
 
Terug
Bovenaan