Te klein vruchtzakje.

<p>Hallo dames,</p><p> </p><p>Er is toch even iets waar ik nog niet helemaal uit kom. En ben zo nerveus! </p><p>Afgelopen zaterdag heb ik een echo gehad omdat ik buikpijn had. Ik zou op dat moment 6 weken en 3 dagen zijn. Echter zag de Echoscopist alleen een vruchtzakje en concludeerde dat dit 100 procent een miskraam ging worden. </p><p> </p><p>Vandaag kon ik naar de gynaecoloog. Daar hebben ze weer met de echo gekeken en zagen ze een vruchtzakje van 3 mm.dit past natuurlijk totaal niet bij een duur van nu 6 weken en 6 dagen. Er waren 3 opties. </p><p> </p><p>- een buitenbaarmoederlijke zwangerschap</p><p>-een aankomende miskraam</p><p>-vruchtje groeit in het begin iets trager. </p><p>Ik heb bloed laten prikken en hier uit blijkt dat een bbz uitgesloten lijkt omdat de hcg waarden te laag zou zijn. De waarden passen bij wat ze zien (3mm) een duur van ongeveer 4 weken. </p><p>Maar nu, ik was 29 november voor het laatst ongesteld en 12 december had ik een eisprong (positieve ovulatie test) op 22 december testte is licht positief. Dan kan ik toch nooit 4 weken zwanger zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Volgende week krijg ik weer een echo. </p><p> </p><p> </p>

Ik had hetzelfde ben ook paar weken terug gezet in datum. Ben inmiddels bevallen. Hopelijk is bij de volgende echo het vruchtzakje gegroeid. 
Ik ga voor je duimen! 

Probeer deze week door te komen. Echt dat gaat je lukken! Ik heb zelf echt een maand in onzekerheid gezeten. Ga niet vanuit datums rekenen want meestal klopt dat niet was bij mij ook zo en ben nu 12 week. Ik ga voor je duimen. Dat je bloedwaarden goed zijn is al heel erg positief. Bij de ene groeit het gewoon sneller dan bij de ander of het nestelt laat in, echt alles is mogelijk. Ik leef met je mee, het maakt je gek die onzekerheid en ik spreek uit ervaring. 

Dat is idd vreemd, maar mijn zwangerschap is ook totaal niet volgens het boekje gelopen. Dus ik sta nergens meer van te kijken. 
Ik ga iig heel hard voor je duimen, ik vind het wel raar dat je een week moet wachten. Ik moest de eerste weken om de dag naar het ziekenhuis om bloed te prikken of het hcg bleef stijgen. Wat gelukkig zo was. En om te kijken of er groei zat in 't vruchtzakje. Omdat ze toen ook pas bbz durfde uit te sluiten. 

Hi
dan zou ik denken dat je morgen 5 wkn zwanger bent. Berekend op je ei ben je 3 wkn + 2 wkn cadeau.  Stel dat je late innesteling hebt gehad dan is t dus nog korter / jonger of kleiner. Ik heb met 5 wkn een echo gehad. Daar zag je ook alleen vruchtzakje. 
Die berekeningen gaan uit van gemiddelden. Ze weten niet precies wanneer t ingenesteld is. Dit gebeurt vaak tussen de 6e en 12de dag. Als celdeling x 6 is geweest  en t een mooi plekje heeft gevonden. Daar zit dus zo wie zo een speling van bijna week op. 
Ik ga voor je duimen dat t lekker blijft zitten en goed gaat groeien. 
Grtjs nvn

Terug
Bovenaan