te Klein???

ons zoontje van 8 1/2 was al vrij klein bij zijn geboorte.
Afgelopen week zijn we voor controlle naar het consultatiebureau geweest.
Hier zeiden ze dat hij vrij klein was voor zijn leeftijd en ook zijn gewicht was lager dan het normale schema. Hij ligt niet op de lijn waar hij op zou moeten zitten. Het zou nog deze keer aangekeken worden en anders werden we doorgesttuurd naar de kinderarts. Toen ik vroeg wat die hieraan kon doen begon ze over groeihormonen...
Zelf zijn wij ook niet al te groot en in onze ogen groeit hij goed, misschien wat langzamer maar hij groeit en komt bij.
Zelf hebben we geen goede ervaringen met de kinderarts en om nu al met hormonen te beginnen?? waar hebben we het over.
Verder is het een heel actief knulletje, zit geen minuut stil en ligt helemaal voor op schema, zit kruipt en noem maar op.

Wie heeft er soortglijks ervaring of heeft andere adviezen of noem maar op.
Graag reactie weet het even niet meer.

Ze hebben steeds wel iets te zeuren....
 
Hier zeuren ze ook altijd is het niet over het stoppen met de bv omdat het zo een belasting voor mij is dan is het wel over haar gewicht.

En ze is absoluut niet aan de magere kant. Oke ze is geen dikke spek baby maar naar mijn idee niet te ligt. Ik moet 16 juni en dan moest ze meer zjin aangekomen. Ja ach ze kunnen zoveel willen maar wat kan ik er aan doen? Naar mijn idee niets.

Mijn dochtertje is nu over 3 dagen 7 maanden bij een lengte van 66.5 en een gewicht van 6900gram.

Denk dat jou mannetjes een stuk kleiner is als ze al over de kinderarts beginnen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik zou me er niet te druk over maken, een kinderarst begint echt niet zomaar aan groeihormonen. Volgens mij zijn die cbartsen soms gewoon iets te ijverig. Als jouw kind verder gezond is en het goed doet, zal het wel loslopen. En een keertje na laten kijken door de kinderarts kan nooit kwaad.
 
Hoi, bij het CB gaan ze vooral uit van gemiddelden. Als het kind niet op het gemiddelde zit, beginnen ze al gauw te zeuren over bijvoeden.
Mijn dochter woog bij de geboorte 2970 gram en was 51 cm. Toen we na 4 weken bij het CB kwamen, werd er gezegd dat ze qua gewicht onder het gemiddelde zat en dat ik aan bijvoeding moest denken. Wat een flauwekul. Van een kind dat bij de geboorte nog geen 6 pond weegt, moet je niet verwachten dat het na 4 weken al op 8 pond zit, toch (lijkt me ook niet gezond).
Laatst was ik bij het CB en zat mijn dochtertje (nu 4 mnd) met haar gewicht precies op het gemiddelde en met haar lengte boven het gemiddelde. De wijkverpl. was zo blij om mee te delen dat mijn dochter met haar gewicht precies op het gemiddelde zat. Ik vroeg nog: hoe zit het dan met de verhouding lengte/gewicht? Maar dat maakte opeens niet meer uit, met haar gewicht zat ze op het gemiddelde. Kortom, lekker laten kletsen. Als jouw kind goed reageert, goed drinkt, poept, piest, alert is en zich lekker ontwikkeld is er volgens mij niets aan de hand.
Jullie zijn zelf ook niet al te groot. Dat is ook van invloed op de grote van jullie kind. Vraag eens aan jullie ouders hoe jullie als baby groeiden, ook dat is volgens mij van invloed.
Succes.
 
Hallo moeders,
Het zijn allemaal gemiddelden. Dat houdt domweg in dat er kinderen erboven en eronder zitten, anders kom je niet aan een gemiddelde. Denk niet dat alle babies precies volgens de lijn groeien, dat bestaat niet, wat dat betreft laat ik de medewerkers van het cb maar praten. Onze dochter ziet er gezond uit en heeft een gezonde eetlust, meer kun je er op deze vroege leeftijd toch niet aan doen.
 
Het lijkt me pas een probleem worden als je kind echt heel weinig in een bepaalde periode groeit, maar als hij verhoudingsgewijs wel goed groeit zou ik me niet al te druk maken.
 
Wat een gezeur toch altijd. Mijn neefje en nichtjes waren altijd te groot. Vind je het gek als de ouders 1,90 en 1,88 zijn. Wat moet je eraan doen dan? Als jezelf ook niet al te groot bent, dan kunnen ze toch ook niet verwachten dat je een groot kind zult hebben. De buren hebben hetzelfde gezeur elke keer. Ze zijn zelf ook niet zo groot en hun dochtertje dus ook niet. Gewoon laten zeuren en niets van aantrekken.
 
Jeetje wat een ellende allemaal.

Een baby groeit zo hard als zijn lichaam en hersentjes dat aankunnen.

Vergeet niet het consulatieburo IS VRIJWILLIG... Je mag daar rustig van je afbijten. Als ze zeggen dat je uiteindelijk bij een kinderarst terecht komt ga je toch gewoon eerst naar je huisarts en vraag je daar om informatie of op www.dokter.nl zal vast en zeker ook wel wat staan.

Zoals ik uit je verhaal begrijp ben je door het CB ongerust geworden en heb je behoefte aan meer informatie, zoek die dan gewoon op. En hier zullen er genoeg mensen zijn die je een hart onder de riem steken.

Ik natuurlijk ook veel suc6 en trek je van hun niet te veel aan.

Zal je mijn verhaaltje vertellen. Mijn zoontje had ineens ruis bij het hart... Schrok me helemaal te pletter, het de kinderarts erbij gehaald en die hoorde dus helemaal niets... dus die muts van het CB heeft het bij mij ook helemaal verprutst.. Op dat moment stort je wereldtje ff helemaal in en ben je erg bezorgt maar gelukkig was bij ons alles goed. pffffft...

Groetjes en su6 laat je niet gek maken.
 
Terug
Bovenaan