te klein

A

Anoniem

Guest
Nou, ik heb net de discussie "te dik" gelezen dus hier maar een ander verhaal..... Gisteren bij de kinderarts geweest in het ZH en Nynke is dus niet genoeg gegroeid...
Ik weet dat ze erg klein is (ze is op 16 okt 11maanden, is nu 65 cm en 6625 gram) maar er is echt wel een stijging te zien. Bij haar geboorte was ze ook klein; 44 cm en 2140 gram.
Nu dus weer controle en de arts twijfelde dus gewoon of het gewicht wel goed genoteerd was....
Ook vond ze dat ons meisje qua bewegen achterblijft. Ze scheurt haar hard rond (tijgeren) maar ze gaat nog niet zelf zitten en zeker nog niet staan.

Eigenlijk hebben we zelf het idee dat het heel goed met haar gaat. Ze is vrolijk, "kletst" veel, ontdekt van alles enzo. Maar het is toch niet leuk om te horen.

Groetjes van Susanne

Hoi,

Nou jaaaaa zeg, het is ook nooit goed! Mijn nichtje van ruim 3 is nog geen 98 cm en weegt 11.2 kilo. Klein tenger dingetje dus, is er iets mis mee? Nee! En ze ontwikkelt zich bijzonder goed en kletst je de oren van de kop.

En over dat tijgeren/zitten/staan, ieder kind doet dat in zijn/haar eigen tempo. Heather (15-11) tijgert en stond voor ze ging zitten. Ze had gewoon niet door hoe dat moest. Jij kent je eigen kind het beste, en als jij vindt dat er niets mis is (en waarom zou je?) laat je dan niet gek maken door die rare cb's.

Groetjes, KT

Ja, dat is ook wel zo. Maar het is de arts van het ziekenhuis want die van het CB neem ik helemaal niet serieus.....

Ik was er toch wel wat verdrietig over, als " verse" moeder ben je toch snel onzeker!

Sorry, niet goed gelezen .

Hoe dan ook, ik denk echt dat je jezelf niet al te veel zorgen moet maken. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het niet fijn is om te horen en dat je jezelf een beetje onzeker gaat voelen. Vertrouw maar gewoon op je moederinstinct en als dat zegt dat alles goed is, laat dan die arts maar lekker kletsen. Moeder weet het toch echt het beste!

KT

Idd gewoon je moederinstinct volgen!
Die artsen volgen allemaal veel te veel hun schemaatjes en grafiekjes en kijken totaal niet naar het individuele kind.
Zolang er een stijgende lijn in haar groei zit is het toch prima. Kijk hoe klein ze was met de geboorte en hoe ze nu gegroeid is..
En over bewegen; Chloë is 22 okt 11 maanden en kruipt pas sinds vorige week. Gaat sindsdien ook pas zelf zitten. Daarvoor dus helemaal niks, ook niet tijgeren. En staan...dat zie ik haar voorlopig nog niet doen.
Vervelend dat zo iemand je zo onzeker kan maken, maar probeer bij jezelf te blijven en geniet lekker van je kleine meid.
Sil

Inderdaad, als er een stijgende lijn is lijkt me dat toch positief!
En hier nog een grietje van bijna 11 mnd; tijgert pas sinds vorige week. We merken dat ze zomaar ineens weer heel veel dingen bijleert. Dus wie weet wat je meisje over 2 weken allemaal uithaalt! 't Kan zo snel gaan...
Gewoon eten in blijven stoppen en niet te krappe schoentjes aan, dan zal ze heus wel  doorgroeien!

Jacoline.

Terug
Bovenaan