te klein!!!??

Hoi allemaal,

Ik lees heel veel mee op het forum typ zelf niet veel maar heb wel veel aan jullie!!
Mijn eerste zoon was te klein toen hij geboren is woog 4,5 pond heb daarvoor wel 2,5 week in het ziekenhuis gelegen.
Ben nu 29 weken zwanger Ben gisteren naar de vk geweest en de meting van het buikje was te klein kwam in de curver onder de onderste lijn. De rest van de metingen zaten tussen de onderste en de middellijn. Moet nu naar de gyn. Ben erg bang dat ik weer opgenomen moet worden. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? En weten wanneer je opgenomen moet worden??
En wie weet hoe ze die meting van het buikje doen?? Bij mij hebben ze een dwarsdoorsnee gemaakt en zo gemeten. Maar mijn man zegt dat ze op het buikje moeten meten . Wie kan mij helpen??

alvast bedankt.

liefs pien mv daan en ???

Deze titel was al zo ver naar onder, dat het me helemaal niet opgevallen is. Sorry dat je nog geen reacties hebt gehad!
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Bij mij op de echo werd het buikje rondom gemeten, en volgens mij ook nog dwars.
Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat dit ook weer geen zware baby wordt.
Maar ja, wat is té klein? De ene baart nou eenmaal lichte baby's en de ander zware.
Mijn schoonzus heeft 4 kinderen die allemaal rond de 4 of 5 pond waren.
En zelf krijg ik kinderen die rond de 9 pond zijn. Het heeft ook met je placenta enzo te maken.
In elk geval sterkte, en ik hoop dat je niet opgenomen hoeft te worden!

Hallo,

Ik hoor eigenlijk in een andere maand thuis maar was ff aan het rondneuzen.
De meting doen ze op basis van de omtrek van het buikje en het hoofdje. Heb je al een groeiecho gehad en hebben ze op basis van die echo bepaalt dat je er weer 1 moet krijgen?

Ik heb bij mijn tweede zoon 2 groeiecho's gehad omdat ze dachten dat hij dysmatuur was, hij was idd wel echt licht en klein maar dat was verder geen probleem.....hij mocht bijv. na 4 dgn. gewoon naar buiten!

IK kan je alleen maar aanraden je er niet te druk over te maken, het heeft bij mij ook 6 weken van de zwangerschap vergalt en zo vaak kan je daar ook niet van genieten.

hoi,

Bedankt voor de reacties. Ben naar de gyn geweest en die mete ook het buikje te klein, dus de vk had toch goed gemeten. Maar gemiddeld ligt het kindje een weekje achter in groei. Bij daan mete ze 28 weken terwijl ik er 36 was. Dus mete ze al 29 weken en ik was er 30, dus ik ga me zeker geen zorgen meer maken. Ik moet met 34 weken weer terug voor een nieuwe groeimeting, want ze willen het wel in de gaten houden.
HOu nu al veel rust zodat het toch goed kan groeien.   en dat moet wel, want heb erg last van mijn bekken.

groetjes pien mv daan en ???

Terug
Bovenaan