Te klein??!

Onze kleine Mayra wordt eind september (2010) al weer 2 jaar.
Dat zou je niet zeggen als je haar ziet, ze is nog zo ontzettend klein!
Ze groeit nu net een beetje uit kledingmaatje 80!
Normaal is dat voor kindjes van rond 1 jaar, zij wordt dus 2.....

Het cb zegt dat ik me niet druk moet maken, haar groei en gewicht lijnen lopen prima met elkaar op. "Er zijn grote mensen en er zijn kleine mensen".

Mayra is verder zeer levendig, enthousiast, ondeugend en zeer ondernemend.
Ze loopt sinds ze 8 maanden oud is en klautert en klimt overal op.
Ze eet ook best goed, vind alles wel lekker.

Toch heb ik twijfels, wat als er nu toch iets niet goed is in haar groei ontwikkeling, ondanks wat het cb zegt.....
Wie heeft advies??!

Groetjes,
Mama van Indra en Mayra
 
ik was ook heel klein vroeger ik heb een baby van 4 maanden een miesje was erg ligt bij de geborte 2170 en lijk nu eimend van 2 maanden heeft maatje 50 van kleding als je het neit vertruowt gewoon de huisarts bellen en een afspraak makken ik denk dat je je niet druk hoeft te makken ik was heel klien en op mijn 15 jaar kreeg ik een groei sput doe wat je hart je zegt
 
Mijn dochter heeft is van begin okt. 2008, ongeveer even oud dus.... Ze is nu maatje 86 aan het verlaten (behalve de broekjes). En dat terwijl ze vanaf haar eerste verjaardag zoooo weinig heeft gegeten.... Ik denk zeker een maand of 4 alleen maar pap 's-ochtends...

Het kan dus gewoon erg verschillen. Ik denk dat je vooral moet kijken of haar gewicht en lengte in verhouding met elkaar zijn. Je schrijft al dat ze een lekker actief en vrolijk kindje is.... Dan zal het best allemaal wel goed zijn.....

kijk is op de volgende site:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/26174-motorische-ontwikkeling-wat-kan-n-kind-op-welke-leeftijd.html

Als haar motorische ontwikkeling 'volgens schema' is of misschien iets achter loopt, zou ik me niet zo druk maken... Als ze echt een jaar achter loopt is natuurlijk een ander verhaal, maar aan jouw verhaal te lezen is dat niet het geval....
 
hoi mammapas,

ook mijn dochter is van begin oktober 2008 en ook zij zit nu tussen maat 80 en 86 in.
het is een kleintje, maar als ik kijk naar mezelf en naar haar vader dan zijn wij ook geen grote (1,60 en 1.80 ongeveer).
en nu is het zo dat esmee wel een lichte achterstand is. ze loopt nog niet (wel langs tafels ed), maar nog niet los. daar hebben we nu ook fysio voor dus dat gaat wel goed komen
 
Mijn dochter is 26 maanden en zit in maat 86. Broekjes nog maat 80. Dus maat 80 klinkt niet heel klein voor mij.
Wij zijn zelf ook allebei 1.70m dus ook niet zo groot.
 
Hey,

Je moet je geen zorgen maken hoor. Hier zitten wij ver boven het gemiddelde en ook in balans. Maar daarover maak ik me geen zorgen hoor. Zolang ze maar in balans zijn. Mijn kleine nichtje van bijna 4 draagt ook nog maatje 92.... en mijn nichtje van 3,5 en is net zo zwaar als mijn uk van 19 mnd, ze dragen dezelfde maat en zijn bijna even groot... dus ja... niks aan te doen. als ze goed ontwikkelen is er niets aan de hand hoor.

groetjes
 
hoi hoi

ik zou even kijken want het ligt ook aan jou en je man
als jullie niet groot zijn of de rest van de fam. zal zij ook niet gauw groot worden.
ik ben ook een ukkie 1,58 groot en mijn man 2.00 haha dus mooie combi
zolang ze gezond en goed eet lijkt het me geen probleem.

gr
 
Ik ben zelf 1.50m en heb er geen seconde problemen mee gehad dat ik klein ben mijn jongste dochter is 15 maanden en is 71 cm lang bijzonder klein dus! En het is de leukste liefste en knapste dochter die ik me kan wensen! Klein zijn is niet erg ook voor kinderen niet zolang de ouders er ook geen problemen mee hebben!
Je moet naar het kind zelf kijken niet naar de lengte Kleintjes zijn meestal met de mond wel 3 meter hoog dat compenseerd
 
Terug
Bovenaan