Onze zoon had ook een te kleine hoofd en buik omtrek, dit werd pas geconstateerd met 36 weken, daarvoor was de groei goed.
Dit was 2 jaar geleden en wij kregen toen na de echo een formulier mee met schema waar de p.. in verwerkt waren zodat we de groeicurve konden zien. Ik ben nu weer zwanger en nu krijgen wij niks mee in een formulier wat ik jammer vind maar ze geven mij duidelijk aan dat de groei vooralsnog goed gaat.
Bij mij was het zo dat mijn placenta niet goed werkte, dit meten ze onder andere door de druk in de navelstreng te meten, die was bij mij te hoog. Gevaar was dat mijn placenta helemaal niet meer goed werkte en daardoor zuurstof te kort aan het kindje zou geven. Ik moest toen om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg, op het moment dat de druk te hoog werd ben ik ingeleid. Deze zwangerschap gaat de groei vooralsnog goed.
Ik ga er vanuit dat die navelstreng meting ook bij jou is gedaan en dat ze je goed in de gaten zullen houden! Ik snap dat je je zorgen maakt. Kun je op internet niet vinden wat de gemiddelde p’s zijn en aan de hand daarvan jezelf geruststellen? Anders zou ik gewoon de verloskundige bellen en je zorgen neerleggen, wellicht dat een betere uitleg van hen en al jou vragen beantwoorden ook rust geeft.