Te kleine hoofdomtrek en klein buik

<p>Net terug van de verloskundige, die gaf aan dat hoofdomtrek te klein was en ook een klein buikje. Moet nu over 7 weken opnieuw voor een groeiecho om te kijken of het hoofdje wel meegroeit. Ik ben nu enorm ongerust. Wel geprobeerd om wat informatie te krijgen maar de verloskundige zei dat het nu niet nodig was om onrustig te worden. Wij hadden een echo met 20 weken. Heb op internet geprobeerd de 'normale' waardes te vinden maar kwam niet verder. Iemand hier ervaring mee? </p>
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn eerste reactie is dat het wel mee zal voelen hoe ernstig het is, anders zouden ze je óf doorverwezen hebben óf je eerder dan 7 weken willen terug zien. Maar als het voor jou onduidelijk is en je je (begrijpelijk) ongerust maakt, dan zou ik gewoon de verloskundige bellen om nogmaals uit te leggen wat ze nou precies gezien hebben. Daar zijn ze voor en zij kunnen ook veel sneller en beter antwoord geven. Sterkte!
 
Ik denk idd als ze het ernstig vinden dat ze je dan geen 7 weken laten wachten maar metn door sturen voor exta echo's 
 
Waren de benen ook kleiner?

Bij mijn vorige zwangerschap was alles prima bij 20 weken.
Bij 28 weken een echo gehad door mijn medicatie en was de baby opeens heel klein en weinig gegroeid.

Uiteindelijk een gezonde dochter gekregen die inderdaad klein was. Nu is ze 1 jaar en is ze precies gemiddeld qua groei!
 
Ik heb verder helemaal geen informatie gekregen. Ik ben gaan opzoeken in mijn dossier en zie bij lengte been; P47 staan. 
Verder zei ze er ook niets over. Hoofdomtrek is een HC: p8 bij 20 weken. Dat zou het moeten zijn bij 18w4 staat er dan achter. Maak me erge zorgen zo maar heb helaas geen informatie gekregen. 
 
Hoihoi,
Bij mij was het juist andersom. Groot hoofdje en groot buikje. Moest ook extra echos. Uiteindelijk een gezonde 8.5 ponder en je ziet er niks van.