Te kleine speen??

Onze dochter van 3 weken (4000 gram) drinkt per dag 800 ml flesvoeding (8 keer 100 ml elke 3 uur), s'nachts slaapt ze dan ook niet door. Volgens de arts van het cb is 800 ml wel erg veel.
Sinds vandaag zijn wij daarom op haar aanraden overgegaan van "Frisolac lichtverteerbaar" naar "Frisolac extra"
Helaas gaat deze melk niet door de speen heen (avent 1).
Wie heeft hier ervaring mee en bruikbare tips (welke speen kunnen we het beste dan wel gebruiken??) zodat ze haar voeding wel goed kan opdrinken?

Alvast bedankt,
Marit
 
Ik gebruik er zelf de Avent 1-2-3 steen voor. Dat is de drie-standenspeen van Avent waarvan stand 3 de papstand is. Stand 1 hiervan is vergelijkbaar met de Avent 2 speen.

Succes !
Saskia
 
Ik gebruik de Difrax sppen maat s. Of een driestandenspeen op stand 1. Dan gaat ie prima. Trouwens je moet gewoon op je gevoel afgaan wat betreft het voeden van de kleine. Het consultatiebureau vind het al gauw te veel. Mijn dochter (vijf maanden) had dit ook en vaart nu wel bij de Frisolac extra. Succes
 
haha, vreemd dat de arts dat teveel vond, 100 cc per voeding. Mijn dochter dronk na een week al 100 a 110 per voeding en zit nu met 9 weken, als ze een flesje krijgt, op 200 cc. Dit is veel maar niet teveel.Normaal krijgt ze 5 borstvoedingen per dag dus dan weet ik niet wat ze binnenkrijgt. Ze zeggen dat een kindje drinkt wat ie nodig heeft dus ik zou je geen zorgen maken!!

groetjes en gewoon genieten van je kindje en niet teveel zorgen maken!!

groetjes Loes, mama van Floor (16-09-2003)
 
echt niet te veel aantrekken aan alle getallen en buro's hoor.Gewoon flesje geven wanneer het babietje het wilt.Nogmaals met borstvoeding is alles geoorloofd en zodra er een fles bij te pas komt is het uitkijken.Als een kindje met borstvoeding honger heeft gillen ze bijna dat je het moet aanleggen,zodra een kindje de fles krijgt is het uitzingen en niet te veel in een flesje doen.Zolang je babytje tevreden is moet je gewoon zo doorgaan.Die van mij is nu ook 3 weken en slurpt op een dag ook zo'n 800 a 900cc weg.Mijn huisarts zegt juist dat het fijn is dat je kindje zo lekker kan drinken [er zijn er genoeg met problemen die niet drinken of genoeg aankomen of te weinig natte luiers hebben].Ik gebruik trouwens zelf friso comfort in combinatie met friso extra en gebruik daarbij de 3 standenspeen van Avent.Ze drinkt het alleen allemaal wel in 4 minuten op,maar dat komt vanzelf wel goed.
Enne,o ja,babies van 3 weken slapen nog maar zelden door.Mijn oudste sliep bij 5 weken door en dat was al aardig snel voor haar leeftijd [vermeld ik er wel even bij dat ik dan vanalles ook deed om het zo te 'sturen'].
 
Terug
Bovenaan