Te kleine woning

Hoi allemaal,
Misschien dat dit berichtje hier niet echt tussen hoort, maar ik dacht ik zet hem er toch maar tussen.
Mijn vriend en ik willen allebei heel graag een kindje alleen is het probleem dat we maar een twee kamer woning hebben. Ik heb gisteren al naar de woningbouwvereniging gebeld en die had gezegd dat we toch wel minstens zes jaar moeten wachten voor we op een andere woning kunnen rekenen. Nou ik word al 29 en ben niet van plan om zo lang te gaan wachten.... Nou wil ik graag weten of er hier nog meer mensen zijn die dit probleem kennen en misschien al een kind hebben in zo'n situatie en hoe die dat dan hebben opgelost.
Groetjes een wanhopige weegschaal.
 
Hoi weegschaal,
Mijn man en ik hebben een paar jaar lang in een studio gewoond en konden daar al helemaal onze kont niet keren. Wij wilden daar heel graag weg, dan wel niet ivm. kinderen maar we zaten te veel op elkaars lip al zooooooo lang. We stonden ondertussen al 4 jaar ingeschreven bij de woningbouw maar dat was ook nog veel te kort. We hebben geinformeert bij makelaars die verhuurde, kranten om gespit en andere woningverhuurders geweest. Ok daar loopt de wachttijd aardig op en anders betaal je je scheel. Bij ons in de buurt wist ik dat er wat huurwoningen verkocht zouden gaan worden en daar ben ik met m'n neus boven op gaan zitten. Uiteindelijk hebben we zo'n (uitgeleefd) huis kunnen kopen. Als het een huurwoning is geweest betaal je zo en zo minder.
Op een gegeven moment hebben we een huurwoning uit ons hoofd moeten zetten want helaas maar waar, het is volgens mij onmogelijk om voor een fatsoenlijke prijs nog iets te huren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Heel veel succes,
Ank
 
Hoi Ank,
Bedankt voor je reactie...
Ja ze hebben me bij die woningbouw ook helemaal verkeerd ingelicht. toen ik de woning ging bekijken zegt dat mens "Stel je gaat hier een jaartje zitten dan kan je altijd weer verder kijken voor wat groters" Nou zo makkelijk gaat dat dus niet.
Wat die huurprijzen betreft heb je helemaal gelijk. Wij betalen voor dit kippenhok al een hoop geld.Het is gewoon belachelijk en dat terwijl er zoveel woningen leeg staan! In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groetjes Laura
 
Volgens mij werkt het bij de woningbouw als volgt. Als je elke dag belt en ze flink achter de vodden zit, zijn ze je zo zat en zorgen ervoor dat je snel iets anders hebt. Het zou toch te gek zijn dat je je kinderwens moet uitstellen omdat je geen andere woning krijgt? Misschien niet helemaal correct en ter zake, maar als je als vluchteling hierheen komt (ik weet dat deze mensen liever ook in hun eigen land blijven en hier niet voor gekozen hebben)hebben ze wel ineens een woning vrij.

zeuren, zeuren en nog eens zeuren dus!

ps. een huis kopen is natuurlijk nog beter, maar de prijzen vliegen op dit moment echt door het dak....
 
Helaas werkt het niet overal zo!!
Ik heb twee jaar lang echt elke dag aan de telefoon gehangen, langs geweest, gezeurd gezeurd en nog eens gezeurd. Het licht natuurlijk ook aan waar, in de ene stad zal het beter gaan als de andere en ook is het maar net wie er achter het bureau zit.
Mijn ouders waren om medische rede van mijn moeder verhuisd en ik kon niet mee. Ze hebben me letterlijk verteld "kruip met je slaapzak de straat maar op of je hebt toch wel vrienden en familie". Vervolgens heb ik ook een half jaar overal en nergens gelogeerd en ik kan je vertellen, fijn is anders.
Wel wil ik nog even kwijt dat het bedrag dat we nu voor de hypotheek kwijt zijn net zo veel is als huur. Informeer anders eens bij een finantieel adviseur.

Ank
 
Hallo, wij hebben ook dat probleem;wonen in een klein twee kamerflatje op 1 hoog. wij staan bij twee woningbouwverenigingen ingeschreven en voor woningruil.momenteel zijn we ook aan het rondkijken voor een koopwoning.Het duurt inderdaad heel lang.Wij zijn nog maar anderhalf jaar bezig.probeer je ook in te schrijven in andere provincies indien mogelijk,zo heb je toch meer kans.succes! gr. petra
 
hoi, we hebben ons ook al opgegeven voor woningruil maar wie wil er nou kleiner wonen?
Nou ja en als het echt niet anders kan dan schaffen we maar een slaapbank aan en slapen we daar wel op en het kind kan dan in onze kamer ofzo.
Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan