Te kort bovenbeentje bij 35 weken

Hoi (aanstaande) moeders,

Ik ben nu 36 weken zwanger van ons eerste kindje.
Met 35 weken de groei echo gehad, bij mijn verloskundige is dit standaard, de 20 weken echo was helemaal goed. Dit werd mij ook verteld tijdens de 35 weken echo.

Nou had ik vandaag een gewone controle afspraak bij de vk, die mij toen ineens vertelde dat bij de 35 weken echo toch over het hoofd is gezien dat haar bovenbeentje te kort was en er nu een nieuwe echo moet worden gemaakt voor verder onderzoek...
Ik was nogal overdonderd dus heb weinig vragen gesteld, alleen of ik me erge zorgen moest maken waarop de vk zei: ik denk het niet maar kan nog niks garanderen.

Uiteraard ben ik nu wel bezorgd, de echo is pas volgende week en kan er op internet weinig over vinden wat mij gerust kan stellen, heeft hier iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Hey

Mijn zoontje had dit ook. Heb in de laatste weken 3 echo's gehad enkel om zijn bovenbeentje. Nou zijn zowel zijn vader als ik beide kort. Hij is gezond geboren en inderdaad aan de korte kant maar groeit nu als kool! 
Ik zou me niet zo'n zorgen maken maar vooral genietrn van de gratis extra echo's die je nu krijgt ♡

Ik zit ook een beetje in onzekerheid wat betreft die groeimetingen. Wij kregen bij de 20-wekenecho te horen dat het hoofdje te klein was (op de p5 lijn). Krijgen over een aantal weken een groeiecho. Lees erg verschillende verhalen over groeimetingen, vooral dat ze vaak ook niet helemaal kloppen! ( ik blijf me wel zorgen maken over eventuele afwijkingen) 

Bedankt voor je reactie ummie, ik heb idd maar geprobeerd het los te laten. Gelukkig bleek bij de extra echo toch alles goed te zijn, gewoon in het geheel een klein meisje, maar mijn man en ik zijn allebei niet heel groot dus dat was te verwachten. Niks aan de hand dus uiteindelijk!
hoop dat dat bij jou ook het geval is Lisa w!

Iris, fijn dat alles gewoon goed bleek te zijn! Vaak hebben ze een curve waar de groei van de kinderen in moet vallen, maar iedereen is natuurlijk anders gebouwd.
Lisa, ons kindje heeft vanaf het begin af aan al een kleiner hoofdje. Met 20 weken werd dit geconstateerd, toen viel de groei echter nog niet buiten de curve. Met 32 weken (groei-echo) was het hoofd wel meegegroeid met de rest, maar niet zo hard. Vorige week, met 34 weken, weer een echo gehad en toen viel de groei van het hoofd net buiten de curve - licht ondergemiddeld dus. Mijn man en ik hebben beiden geen groot hoofd; ik heb zelfs een heel klein hoofd. Maar ik ben dan ook maar 1.56m groot haha. ;) De echoscopiste heeft het wel doorgegeven aan de VK en de gyneacoloog, maar niemand maakt zich echt zorgen omdat het genetisch lijkt te zijn. Er is ons een extra echo aangeboden, deze hebben wij niet aangenomen. De hersenstructuren en -activiteit is goed en dat is het belangrijkste, hier zouden ze ook bij die extra echo in het ziekenhuis naar gekeken hebben. De buikomvang en benen zijn zelfs bovengemiddeld qua groei, en de buikomvang zegt het meeste over de groei. Zolang de hersenstructuren er goed uit zien, ondanks dat de grootte van het hoofd een beetje achter blijft, is er geen reden tot zorg. Wellicht dat je hier naar kunt vragen bij je volgende echo!

Terug
Bovenaan