Te kort slapen

Hallo,

Ik heb een dochter van bijna 3 jaar (aug09). Sinds een maand of 2 slaapt zij in een ledikant zonder zijhek. Dit betekend dat zij er natuurlijk zelf uit en in kan. Haar deur gaat 's avonds dicht en zij kan deze niet zelf open maken, omdat de klink omgedraaid is. Het avondritueel gaat redelijk. Meestal ligt ze binnen een kwartier te slapen met vaak nog 2 keer uit bed komen en aandacht vragen. Dit is op zich het probleem niet, maar zij gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed en slaapt gemiddeld maar 10 uur. Overdag krijg ik haar met geen mogelijkheid meer in haar bed. Soms valt ze in de auto of op de bank in slaap, maar dan maak ik haar na ruim eenhalf uur à een uur wakker anders kan ze 's avonds
 
Hoi Stephanie,

Je verhaal klinkt wel herkenbaar. Al sliep onze dochter toen ze zo oud was s middags nog wel 1 a 2 uur. Maar ze heeft ook een periode gehad dat ze s avonds om 8 uur in bed lag en de volgende morgen weer om 6 uur wakker was. En als onze meid wakker is dan is ze ook echt wakker. Dit was in de periode dat ik zwangerschapsverlof van onze tweede had. Maar wat langer blijven liggen zat er niet echt in. Ik was na een aantal dagen zat om al zo vroeg beneden te zitten. Wij hebben haar toen een wekker gekocht. Als die afliep mocht ze opstaan. We hebben hem steeds een kwartiertje later gezet en het werkte perfect. Na een tijdje had ze de wekker niet meer nodig en sliep ze gewoon weer tot half 8. Inmiddels is ze 4.5 en gebruiken we de wekken alleen op de dagen dat ik moet werken. Als de wekker afloopt staat ze op.
Je hebt ook van die wekkers waar een konijntje slaapt en het konijntje wakker is.

Hier heeft het heel goed gewerkt.
Succes ermee!!
 
Wij hebben sinds kort ook een wekker voor onze dochter van 2,5 jaar. Deze heeft ogen die we 's avonds dicht laten gaan en op een ingesteld tijdstip gaan ze weer open. Binnen een week had ze het principe door en nu gaat ze boekjes lezen/spelen op haar kamer. Als de oogjes van de aap open zijn, komt ze dit aan ons vertellen. Echt een aanrader!
 
Terug
Bovenaan