<p>Hoi dames,</p><p>AAfgelopen maandag zijn er door de VK tijdens de groeiecho (30 weken) te korte bovenbeentjes geconstateerd bij onze zoon. Maar echt P1, nog onder de onderste lijn in de curve. Omdat mijn eerste zwangerschap dramatisch was (doodgeboren kindje bij 23+6) en ik erg ongerust was ben ik doorverwezen naar de Gynaecoloog in het ziekenhuis. Deze gynaecoloog heeft mijn 2e zwangerschap ook begeleid, hier is een gezonde dochter uit geboren. </p><p>Ik heb gisteren controle echo gehad bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik had goede hoop dat de meting wellicht niet zo kloppen maar helaas bleken de beentjes wederom te kort. Verder waren alle bevindingen goed. Ook tijdens de 20 weken echo was de lengte van de beentjes gewoon goed. Wij hebben geen nipt test gedaan. </p><p>Na wat Google werk (heel fout ik weet het) ben ik natuurlijk heel erg veranderd of kindje Down heeft. Ik ben zelf 34 jaar. De gynaecoloog gaf aan dat die kans niet per se veel groter is dan bij normale metingen, de kans is groter dat dit bij het kindje hoort. Mijn schoonmoeder en zwager hebben beiden ook erg korte benen. Mijn man en ik zijn vrij gemiddeld 1,u2. Beide kinderen hadden niet zulke metingen, w aren altijd heel gemiddeld. Ik moet nu 2 weken wachten om te kijken of de beentjes verder netjes meegroeien. Als dit niet het geval is zou het heel goed down kunnen zijn. Ik heb erg veel moeite met deze onzekerheid. Iemand hier ervaring mee?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>