Te korte beentjes

<p style="text-align: right;">Hoi allen. Mijn zoon lijkt erg korte benen te hebben (nog onder de curve, p1 geloof ik) extra controle in het ziekenhuis, maar daar helaas dezelfde constatering. Verder ziet alles er goed uit. Over 2 weken kijken ze weer verder. Ik ben 34 jaar en heb ook een gezonde dochter van bijna 3. Ik ben 172 en mijn partner ook. In zijn familie komen korte benen wel voor, bij zijn moeder en broertje. Ik ben natuurlijk als de dood dat hij down heeft nu...helemaal na wat googlen. We hebben geen nipt gedaan omdat mijn eerste zwangerschap bij 24 weken eindigde met een doodgeboren dochter. Ik zou nu nooit de keus kunnen maken om een zwangerschap vrijwillig te beëindigen.. al knijp ik hem nu toch wel..iemand hier ervaring mee? </p>

Ik heb hier zeker ervaring mee. Mijn zoon is gezond geboren en heeft helemaal geen korte beentjes. Die lijnen gaan over mm's. Maak je aub niet druk en geniet van je zwangerschap! 
Ik ben nu zwanger van de tweede en omdat ik zoveel hoofdpijn en stress heb ervaren bij mijn zoontje heb ik nu al aangegeven geen uitgebreide echo's te willen.

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt! Ik heb hier ook geen ervaring mee. Wel weet ik dat de stress die jij nu hebt niet goed is voor de baby.
Ook is het zo dat vanaf een bepaalde week kinderen zich allemaal op een ander tempo ontwikkelen. Het kan misschien zo zijn de korte beentjes gewoon bijtrekken?

Hier had mijn nichtje, nu bijna 1, bij de controles een te klein hoofd. Ook onder P3 volgens mij. Niks aan de hand, maar inderdaad vergeleken met mijn zoontje is haar hoofdje heel fijn. 

Terug
Bovenaan