Te korte dag

Hallo!
Een vraagje, hebben jullie dat ook dat je op en dag helemaal nergens aan toekomen? Ik werk 2,5 dag in de week en de andere 2,5 dag ben ik natuurlijk lekker bij mijn kleintje van 5 maanden. Maar op die dagen ben ik continue met haar bezig, flesje, fruithapje, spelen, badje, etc, echt super leuk, maar van het huishouden komt zo weinig terecht, laat staan dat ik tijd voor mezelf heb. Hebben jullie dat ook? Nou heb ik best een druk kindje dat veel aandacht wil, dus dat scheelt misschien. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Groetjes,
Petra
 
Hoi Petra,

Ik herken het heel erg wat jij verteld. Nu is mijn dochter inmiddels ruim 8 maanden en je krijgt steeds meer tijd want ze kunnen zich steeds beter zelf een beetje bezighouden...Als ze wakker is dan speel ik ook veel met haar en besteed ik ook zoveel mogelijk aandacht aan haar maar ik stofzuig en dweil bv als ze op is en in de box aan het spelen is en stof de huiskamer en als ik boven wat wil doen leg ik ze lekker boven op ons bed daar kan ze ook lekker spelen en kan ik wat doen....Maar ik doe zoveel mogelijk dingen met haar als ze op is en als ze slaapt doe ik meestal het huishouden, en tijd voor mezelf heb ik inderdaad erg weinig..Als mijn man ´s avonds thuis is ga ik wel lekker in bad en neem een zonnebankje dan kan hij ook ff lekker alleen met zijn meisje spelen en kan ik even tot mezelf komen...Misschien kun je hier iets mee..Succes Anne
 
Weinig tijd herken ik! Het is erg luxe maar ik heb een werkster, omdat ik ook anders niet zou weten wanneer ik het moest doen. Zelfs met werkster valt er nog een hoop te doen!Wassen, koken, groente koken voor baby, boodschappen doen, opruimen, enzzzzzzzzgr. Leontine
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en eerlijk gezegd vind ik niet dat het beter wordt. Op dagen dat hij wat slaapt overdag valt het nogal mee: dan doe ik de kamer terwijl hij rondkruipt en de rest als hij slaapt. Maar zo zijn er misschien 2 dagen op 3 weken. Dus alleen het hoognodige doe ik, meestal in het weekend dan als mijn man thuis is...
 
herkenbaar. heel vervelend. Je mist je oude leven. wilt zelf meeer aandacht van jezelf en je man. Je voelt je somber en een echte huismuts. Je hebt het idee dat je schoonouders het nog romantischer hebben als jij en je man en dat leeftijdgenoten lekker genieten en doorgaan met leven terwijl jij stilstaat. Nee ik heb geen postnatale depressie dit is heel normaal. Ik denk dat het wel minder wordt! Heel veel suc6. Gelukkig bestaat dit forum
lieve groetjes
kijk eens op www.pipvangent.web-log.nl
 
Pfff, ja, ik snap wat je bedoelt. Mijn zoon is nu 14 weken en op het moment erg aan het miepen overdag (regeldagen denk ik). Hij is wat huilerig en wil veel aandacht. Ondertussen ligt er een dikke laag stof overal en heb ik nauwelijks tijd om bv. een boek of tijdschrift te lezen (om maar een simpel iets te noemen). Ik probeer voor mezelf iets te doen als m'n zoon slaapt en als ie wakker is ga ik of strijken of de toiletten poetsen of afwassen of een wasje opvouwen of zo, met hem in de buurt. Gelukkig maakt mijn geliefde de woonkamer schoon in de weekenden.
Tja, het valt niet altijd mee om een kindje te hebben, hoe leuk het ook meestal is....
Hopelijk heb je er wat aan dat je weet dat je niet de enige bent.
 
Terug
Bovenaan