Te korte middagslaap dreumes

<p dir="ltr" style="text-align: center;">Hoi allemaal,</p><p dir="ltr">Zoals de titel al zegt, mijn zoontje van 15 mnd laat ik nu nog 1 keer slapen, omdat het heel lang duurde voordat hij bij beide slaapjes in slaap kwam en ik heb vervolgens steeds wakker moest maken na 45 min, omdat hij anders niet moe genoeg was voor de volgende slaap.</p><p dir="ltr">Nu het volgende: ik leg hem in bed, maar hij wordt ook nu na 45 a 50 min wakker, met als gevolg dat de middag veel te lang is en hij savonds héél jengelig en moe is.</p><p dir="ltr">Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Duurde het even voordat jullie kindje langer ging slapen bij 1 slaapje of zou hij er gewoon nog niet aan toe zijn?</p><p dir="ltr">In de nacht maakt hij 11 u (19.30 tot 6.30), dus dat is prima, maar door die korte dagslaap heeft hij alsnog niet genoeg slaapuren per 24u (moet tussen 12 en 14 zijn lees ik overal).</p><p dir="ltr">Liefs!</p>
 
Niets moet kijk naar je kind mij dreumes sliep al vanaf geboorte 2 x per dag ochtend 2 uur toen en middag ook 2 uur nu ochtend max 45 en middag 1,5 uur 2 uur max
 
Ik heb er geen verstand van, want volg mijn eigenwijze meisje. Maar mijn dochter van 17 maanden slaapt ook maar 1x en als we geluk hebben slaapt ze 1,5 uur. Maar dat is heel zeldzaam. Meestal slaapt ze hooguit 45 minuten en soms zelfs helemaal niet. Dan ligt ze te kletsen of te jammeren in haar bed.
Dus ik kan je helaas niet helpen... maar weet dat er meer kinderen zijn die overdag maar zo kort slapen.

Wat ik nog wel eens probeer trouwens is om haar wat later in bed te leggen. Dus dan pas rond half 2/2 uur.

 
Ja mijn ervaring is dat het even 2-4 weken doorbijten is en ze dan wel wat langer gaan slapen. Die overgang van 2 naar 1 dutje is heel vervelend en duurt lang..

Mijn jongste dochter is 17.5 Maand. Vanaf 14.5 Maand doet ze nog 1 dutje. Idd, ze sliep daarvoor wel in de ochtend maar in de middag wilde ze dan niet meer. Al sliep ze in de ochtend maar van 9.30-10.00, dan sliep ze in de middag pas om 15.30.. dat was geen doen! Dus we moesten echt naar 1 slaapje.

De eerste weken deden we haar om 12.00 al naar bed, langer trok ze het niet. Maar genoeg dagen was ze om 13.00 alweer wakker en dan was de middag idd erg lang. Na een paar weken zag ik dat het middagslaapje langer werd (12.00-14.30) op een enkele dramatische middag na ;)

Nu is ze dus 17.5 Maand en slaapt ze van 12.30-14.30. Nu maak ik haar om 14.30 echt wakker, ze slaapt dan nog niet voor 20.00 in de avond. Langer dan 14.30 mag dus niet van mij ;)

Toch zijn er nog steeds dagen dat ze maar een uurtje slaapt, van 12.30-13.30, maar nu ze wat ouder is red ze het dan opzich wel goed tot 19.30!

In de nacht slaapt ze van 20.00-6.30. Dus in totaal pakt ze zo'n 12.5 uur slaap per 24 uur. Dat is niet extreem veel, maarja.. ze geeft zelf aan dat het goed is zo. Ik kan haar niet dwingen in de avond eerder te gaan slapen of om s ochtends langer uit te slapen helaas!

Op een extreme ochtend is ze om 5.30 wakker, dan gaat ze om 8.00 weer naar bed tot 9.00 en in de middag van 14.00-15.00. Dat gebeurt een heel enkele keer. Dan red ze 1x slapen dus echt niet. Maar 5.30 is natuurlijk ook barbaars vroeg ;)
 
Duurde bij ons ook een tijdje voordat hij langer ging slapen. Wij gingen rond de 14 maanden over op 1 slaapje en dat was ook een paar weekjes ca. 50 minuten. Op een gegeven moment werd het steeds iets langer en nu met 18 maanden is het tussen de 1,5 en 2 uur.
Dus even doorbijten en dan komt het vanzelf goed! 
 
Onze dochter is 11 maanden en slaapt 's middags ook te kort. Vaak leg ik haar na die 45 minuten slaap weer terug in bed en anders einde van de middag nog een klein tukkie
 
Die van mij deed vrij lang 2 dutjes waarbij we haar gewoon lieten slapen zolang als ze fijn vond (meestal tussen de 3 en 1,5uur). Op het einde resulteerde dat erin dat die laatste dut ver opschoof en dat ze 's avonds pas om 9uur/half 10 naar bed ging. Vond zij wel fijn, wij wat minder dus toen hebben we de laatste dut laten vallen en heeft ze heel lang in de ochtend 1 lange dut gedaan van 10 tot 12 / 1, echt super qua planning want dan heb je de hele middag nog om iets leuks te doen.
 
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze door dat wakker maken met die 2 dutjes ze nu gewend is om kort te dutten? Misschien haar toch wat langer 2x laten slapen en dan gewoon uit laten slapen zodat ze weer haar eigen slaaplengte kan bepalen en dan daarna terug naar 1 dut?
Gedoe blijft dat slapen zeg, het is altijd maar een beetje gokken wat nou wijsheid is.. Succes! 
 
T is voor ieder net weer wat anders, wat wel en niet lukt. 
Ons zoontje sliep eigenlijk direct 2 a 3 uurtjes. En dat is nog steeds zo, nu 20 maanden. In t begin ging hij net na 12 uur naar bed, nu is dat 13 uur. Ik laat hem ip slapen tot hij zelf wakker wordt anders is hij echt slecht gehumeurd.... Hij gaat om 20 uur naar bed, en dat goed, ook als hij tot na 16 uur slaapt.
Ik merk dat hij extra lang slaapt als hij veel buiten gerend heeft bijv.
 
Terug
Bovenaan