te korte tongriem

Eigenlijk hoort mijn vraag niet hier tussen. Maar toch wil ik graag meer informatie vinden en ervaringen horen over een te korte tongriem hebben en evt. het verhelpen ervan. Zie ook babyforum.Wie weet er meer over?
groetjes C.
 
Het zoontje van een vriendin heeft ook een te korte tongriem. Sommige artsen zeggen gewoon doorknippen, maar dat hoeft helemaal niet. Als het kind er geen last van heeft hoef je er niks aan te doen. Ik ken ook een paar volwassenen met hetzelfde 'probleem'en hebben er geen last van
 
ALs jou kindje er geen last van heeft hoef je er niets aan te doen. Onze dochter had het en dronk vreselijk slecht, rond een week of 3-4 is hij toen zonder verdoving doorgeknipt door de kno-arts(ze zeggen, of het waar is weet ik niet dat die kleintjes een dun vliesje hebben en het dan weinig pijn doet)Vanaf 2 jaar doen ze het alleen onder een roesje.
Helaas was dat niet het probleem qua drinken en is hij voor niets doorgeknipt. Ze steekt nu vaak een giga-lap naar buiten en mijn man maakt er altijd geintjes over dat dit prettig is voor haar latere vriendjes hihi...
Maar het hoeft dus niet, ik zou het als het nu nog moest en ze had geen problemen niet laten doen.
 
Terug
Bovenaan