Te koud

<p>Hoi dames, </p><p>Mijn dochtertje 1.5 heeft het snachts elke keer te koud. Ik heb al veel slaapzakken geprobeerd. Zelfs de puckababy slaapzak van 100 euro waar iedereen zo over te spreken is. Een slaapzak voor mijn dochtertje is gewoon niet warm genoeg. Op haar kamertje heb ik nu dan ook elke keer de verwarming aan op 21 graden omdat ze anders elke keer wakker word.  En ja, ze heeft het echt te koud, laatst had ze zelfs een temp van 35,8. Ze voelt dan ook bij de beentjes en het nekje echt te koud aan een helemaal niet lekker warm. Nu het zo koud is heb ik een aantal keren geprobeerd om er nog een dekentje overheen te doen maar die schopt ze er elke keer af. Nu heb ik met bijvoorbeeld het dekentje opnieuw in proberen te stoppen met als gevolg dat ze weer wakker wordt door mij. (Had het dus maar beter zo kunnen laten liggen i know) maar dan ligt dat dekentje zo los in bed en vind ik ook gevaarlijk, plus ik weet uit ervaring dat ze dan na n uur weer wakker word van de kou. Een dekbed mag pas vanaf 2 jaar. Ik vind het wel echt heel vervelend zo ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik ben hiervoor ook al bij de huisarts geweest en toen ze echt die ondertemp had heb ik het ziekenhuis nog gebeld snachts omdat ik even zeker wilde weten dat er niks anders aan de hand zou kunnen zijn. Zij vertelde mij dat ik haar gewoon warmer moest aankleden.  Ik ben ook al heel lang op zoek naar warmere pyjamas en ik heb er een hoop in de kast liggen maar die zijn vaak van polyester en daar zweet ze dan weer door. Die badstoffen zijn dan weer te dun. </p><p>Sorry voor mijn lange verhaal maar ik heb gewoon al zoveel geprobeerd.  </p><p>Hopelijk heeft iemand tips....</p>

Hoi. 
Wat vervelend te lezen. 
Wij hadden dat met onze zoon ook. Zijn de ramen goed geïsoleerd? Wij hebben tpchstrips tussen de ramen geplaatst. Tevens leggen wij een kruik en soms zelfs meerdere kruiken in zijn bed. Die zou je voor je zelf gaat slapen ook weer kunnen vervangen. 
Qua pyjama hebben wij de pyjama's van Feetje. Het zijn wel wat duurdere pyjama's, maar ze zijn zo fijn. 
Hoop dat je er iets mee kan.
Succes!
Liefs, Maaike 

Ik zou gewoon een dekbedje proberen. Misschien is ze daar gewoon al aan toe. Een dekbedje mag niet omdat dat te warm is ofzo toch? Als ze het zo koud heeft lijkt me dat geen issue meer.

Wat betreft opnieuw instoppen. Het merk witlof for kids heeft dekens en dekbedovertrekken die aan de onderkant voor zien van elastiek. Dit zouden de kinderen zelf niet los kunnen krijgen omdat dit hierdoor net als een hoeslaken strak om het mastras zit. Misschien dat ze hier wat beter onder blijft liggen. Mijn ervaring is dat ze rond de leeftijd van 2 jaar beter eronder blijven. Onze dochter accepteerde tot die leeftijd niets op zich. Geen laken of deken. Als we dat oplegde dan sliep ze niet en als ze al sliep en we legde het dan op dan was direct wakker?. Nu slaapt ze wel lekker onder een dekbed en ze is nu 2,5. 

Ik heb onze zoon sinds deze week ook onder een herfst dekbed, en hij vind het heerlijk. Is bijna 1,5. Als je kindje het te koud heeft zou ik niet alle advies richtlijnen strikt gaan volgen! En voor ze naar bed gaat een kruik al in haar bedje leggen dat het al lekker warm is als ze erin gaat! (Een uur van te voren ofzo, deed mijn moeder ook altijd bij ons!) succes

Fijn al die reacties! Dank jullie wel!
Dekbedje word idd afgeraden tot 2 jaar ivm oververhitting en verstikkingsgevaar als ze er onder komt. Ik heb er toch een gekocht vandaag maar ik heb het niet durven gebruiken. Ik hoor vaker van moeders dat ze hun kindje voor 2 jaar toch een dekbedje hebben gegeven. Ik snap ook niet zo goed waarom het niet mag want als ze onder een ledikant dekentje komen is er toch net zo goed verstikkings gevaar? Of is er een andere reden? Ik denk namelijk echt niet dat het te heet zal zijn en dat ze er heerlijk onder zal slapen. Misschien moet ik het eerst een paar keer proberen in de middagen want dan kan ik het goed in de gaten houden. Ik ben zó bang altijd dat er iets gebeurd. Stel dat er iets gebeurd dan zal ik altijd denken had ik nou maar gewacht! Ik heb al zoveel geld uitgegeven aan pyjamas, slaapzakken, extra ledikantdekens etc. Niks werkt. Dat dekbedje die ik gekocht heb vandaag is niet al te dik en licht. Wat denken jullie? Zal ik het gewoon proberen? Ik heb een iets groter dekbedje gekocht van 110 bij 125. Ik dacht dan kan ik het beter instoppen zodat ze het niet steeds los trekt. 

Ons zoontje ligt ook al in een groot bed (gewoon eenpersoons bed van 200cm x 90cm, en ook een gewoon eenpersoons dekbed) en als hij kruipt altijd omhoog. Maar je kan het altijd eerst overdag proberen voor je eigen gevoel! Succes!

Terug
Bovenaan