Te laag glucose

Ik heb m’n glucose moeten laten testen (bij die standaard screening bloed prikken) en nu bleek hij 3 terwijl ik wel gewoon ontbeten had . Weet iemand of ik moet bellen of iets moet doen om dat omhoog te krijgen of is alleen te hoge glucose een probleem?
 
Een bloedsuiker van 3 is wel laag na het eten. Ik kan je de volgende tips geven maar dit is de basis deze ik weet van diabeten.
Veel water doet de bloedsuiker zakken. Dus als je veel water drinkt kan dit het verklaren. Zit je hoog in de suiker dan is een paar glazen water drinken het proberen waard.

Bloedsuiker laag. Neem iets zoets. Bijvoorbeeld een normaal glas limonade ( niet extreem zoet), een boterham met jam, of iets anders zoets. Dit zijn de kortwerkende suikers ( brengt de bloedsuiker dus snel omhoog)

Een boterham met kaas en een beker melk, of kom havermout houd de suikers vervolgens stabiel. ( langwerkende suikers).

Verder eet regelmatig.
Maar het beste idee om je zorgen te bespreken met de verloskundige of huisarts.

Te lage bloedsuiker hypo: zweten trillen,hartkloppingen,duizelig zijn
Snel geïrriteerd zijn en een plotseling wisselend humeur (bijvoorbeeld opeens boos worden) 
ongeconcentreerd zijn hoofdpijn,moe zijn,hongerig zijn

A

 
Gewoon even bellen met een arts erover. Je glucose gehalte hoort tussen de 4 en de 8 te zijn, je lichaam hoort dit zelf te reguleren. Een te lage glucosespiegel kan gevaarlijk zijn.
 
Terug
Bovenaan