Te laag h.b.

A

Anoniem

Guest
Ben voor controle geweest. H.b. geprikt. was 6.3 aan de lage kant dus. Moet nu brood met stroop eten. Extra spinazie en brocolie. En floradix slikken.
Ben blij dat ik weet waar mijn moeheid vandaan komt en dat het verder niet aan mij ligt.
Zijn er meer vrouwen die   hier last van hebben?
Wat heeft jullie vk geadviseerd?

Groetjes

Ik ben nu nog niet extra moe, maar bij mijn vorige zwangerschap had ik het wel in het midden van de zwangerschap en toen moest ik aan de staaltabletten.
Ik voelde mij toen vrij snel weer beter.

Na een aantal weken kon ik daar weer mee stoppen.

gr mama van MD

Hier nog 1 met een te laag hb.Weet trouwens niet hoeveel te laag hoor.
Heb via de gynaecoloog ijzertabletten gekregen, maar eigenlijk werkt het nog niet helemaal vind ik. Misschien komt het ook wel omdat ik een tweeling verwacht.
Ik ben gauw buiten adem, krijg een snelle hartslag dan en al met al is dat heel vermoeiend. Mijn lichaam wil dan af en toe niet meer.

Volgende keer bij de gyn. toch nog maar weer eens aankaarten.
Het is allemaal vervelend maar strakkies krijgen we wel iets heel moois er voor terug.

Liefs plodder

hoi hoi

bij mij is altijd bijna me ijzer te laag geweest

ook bij me zoontje was ie te laag 6,3 en moest boven 6,5 zijn   de 2de keer dat ik werdt geprikt heb ik 2 dagen van te voren spinazie gegeten en toen was ie 6,7

ik eet heel veel groente   maar heb altijd al net te weinig ijzer gehad

ik ga er ook zo een beetje van uit dat het deze keer ook wel te laag zal zijn

ook ik kreeg trouwens floradix   moest er van kokhalzen bah wat een vies spul

Hoi,

Hier nog iemand.....Ben al een week aan de Ijzertabletten, oplosbaar. Vind ook niet dat ze echt helpen, ben nog steeds moe, duizelig en licht in mijn hoofd. Eet de hele week al groene bladgroenten, noten, worteltjes, appelstroop, bij elke broodmaaltijd een vers geperst glas sinasappelsap, en ga maar door......
Mijne was trouwens net iets meer dan 5. Veel te laag voor mij dus.

Succes, ik weet hoe jullie je voelen!!!Leef met jullie mee!!!

Liefs Hilma.

Ps, moet ook over een week al terug komen om weer geprikt te worden....

Hallo,

Ook mijn ijzergehalte was begin van de zwangerschap te laag. Volop aan de ijzerpillen en de Floradix. Nu was de laatste keer mijn HBg: 11 en mocht ik stoppen met de pillen en drankjes.
Maar wat ik vooral wil zeggen is dat  mijn vk  me met klem waarschuwde om de ijzerpillen heel goed weg te ruimen voor onze  3 jarige zoon. Deze onschuldig-ogende pillen kunnen heel schadelijk en volgens haar zelfs dodelijk zijn voor kleine kinderen. Zij vertelde ook dat de meeste mensen dit zich eigenlijk helemaal niet bewust zijn.  (zo ook, ikzelf)

Pas dus op, mocht je kleine kinderen over de vloer hebben !!!!

Groetjes, Annette

Waarom het nog niet helpt na een week: In de bijsluiter staat dat het ongeveer een maand duurt voor alles weer op peil is. Verwacht dus geen wonderen van die pillen! Wat je ook in de gaten moet houden: Toetjes na het eten. Melkproducten remmen de opname van ijzer uit je voeding. Dus pas twee uur na je avondeten een toetje nemen, anders liever een stukje fruit. Ook kan je meer producten met zink eten, dat stimuleert de opname van ijzer.

Hoi hoi,

Mijn normale waarde ligt ongeveer op 8,3
Heb wel al maanden staaltabletten geslikt. Wil dus niet weten hoe hoog het nou is.
Overigens, ben ik aan het einde van de dag wel heel moe (doe ook nog teveel hoor hihi)
Ben nu een paar dagen even gestopt, omdat ik ook wil dat mijn eten mijn lichaam weer een keertje op een normale manier verlaat......

Groetjes Bertine

Terug
Bovenaan