Te laag progesteron??

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

Weet iemand misschien meer over een te laag progesteron-gehalte? Ik heb eergisteren mijn 2e miskraam gehad, de 1e had ik afgelopen december. Eerst bij 6 weken, nu bij 5 weken, steeds erg snel dus. Het lijkt erop dat ik wel zwanger wordt maar het niet behoud. Ben 18 jaar aan de pil geweest, toen had ik altijd menstruaties van zo'n 5 dagen Sinds september ben ik gestopt met de pil en duren mijn menstruaties nog maar 2 dagen. Zelfs bij deze miskraam heb ik maar 1 dag gebloed. Als ik internet er op naspeur kom ik in de richting van een te laag progesteron-gehalte.
Weet iemand meer hierover en hoe ik kan kijken of dat inderdaad bij mij het geval is?

groetjes
Ingrid

hoi,

je kan het met je huisarts of gyn. bespreken

door middel van bloedprikken kunnen ze je progesteronwaarde bepalen

wens je heel veel succes

en sterkte

liefs moekje

Hoi Ingrid,

Niet leuk om je nu hier tegen te moeten komen, (ik schrijf ook op het Oktober forum, daar ken ik je van).

Als je 2x een (vroege) miskraam hebt gehad heb je volgens mij zoiezo recht op een onderzoek. Misschien heb je gewoon 2x pech gehad of misschien is er wel een reden waarom het al 2x mis is gegaan.
Ik zou even contact op nemen met je ha en waarschijnlijk wordt je dan doorverwezen naar een gynocoloog.
Wat Moekje ook al schreef via een bloedtest kunnen ze al achter een aantal waarden komen oa je Progesteron.  Waarschijnlijk krijg je ook inwendige onderzoeken om  de ontwikkeling van je  baarmoedersslijmvlies in de gaten te houden tijdens je cyclus.

Veel succes verder en ik hoop dat je bij een volgende zwangerschap meer geluk hebt.

Kruimel

Terug
Bovenaan