te laat geboren, welke leeftijd?

Hallo
Ik vraag me toch steeds iets af, onze dochter is 2 weken te laat geboren, ze is nu vanaf haar geboorte 13 weken maar als ze op tijd was geboren zou ze nu 15 weken zijn.
Ze heeft altijd veel honger en ze is lang in de lengte, i.o.m cb krijg ze nu 5 x 210 cc en in de laatste fles 1 eetlepel rijsterbloem, maar we wachten tot ze 4 maanden is voor het fruithapje en ja mag je die 2 weken erbij tellen? zijn er moeders/vaders die dit ook meegemaakt hebben, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes, Coosje
 
Mijn zoon is ook twee weken te laat geboren en is ook zo snel met alles. Volgens mij moet je gewoon op je gevoel afgaan! In sommige oudere boeken staat dat kinderen al vanaf twee maanden fruithapjes mogen. Inzichten veranderen natuurlijk en te snel is ook niet goed, maar je moet dus zelf beslissen voor je eigen kindje. Wij zijn nog niet zo ver, dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen

Veel succes!
 
Mijn dochter is ook twee weken overtijd geweest. De kraamhulpen en verloskundige zeggen ook dat haar ontwikkeling (verstandelijk en lichamelijk) in feite dan ook twee weken voorloopt. In het boek Oei ik Groei schrijven ze het ook.
Ik ben met het fruithapje begonnen toen ze bijna 4 maanden was, maar op het cb vertelde ze dat als je voor de 6 maanden ermee begint, er kans bestaat dat er allergie door wordt 'aangewakkerd' omdat de darmpjes er nog gevoelig voor zijn. Mijn dochtertje heeft ook aanleg voor allergie, dus we zijn er even mee gestopt en gaan er mee verder als ze 6 maanden is (volgende maand....).
Ik geef namelijk bv om allergie te voorkomen, dus trek ik die motivatie door naar het fruithapje.

Succes ermee en geniet van je kindje, want de ontwikkelingen gaan steeds sneller opvolgen. Het is zo leuk om al die nieuwe dingen te zien (mijn dochtertje heeft gisteren voor het eerst ge-schater-lacht (wat een woord), het was werkelijk geweldig!).
 
Met nog twee vriendinnen was ik in dezelfde week uitgeteld. Nu hebben deze twee meiden hun zoontjes twee weken eerder gekregen en ik heb ech nog een maand moeten wachten. In "Oei ik groei" las ik inderdaad dat ik er daarom twee weken bij heb gedaan. In het begin deed ik dat ook (in het begin kwam de ontwikkeling ook overeen). Maar nu merk ik dat onze zoon gewoon zijn eigen tempo volgt. Onze zoon is nu 6,5 mnd en het verschil in ontwikkeling tussen de twee jongens van mijn vriendinnen is duidelijk te merken. Die zijn gewoon een maand ouder. Zij kunnen veel meer dan mijn zoon. Dus ik ben van mening dat elke baby weer anders zal zijn.
 
Terug
Bovenaan