Te laat?

<p>Hi allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum.</p><p>Wij zijn nu ongeveer een jaar bezig voor een eerste kindje, maar het wil helaas nog niet echt lukken. Nu al twee maanden met ovulatietesten bezig, helaas ook nog zonder resultaat.</p><p>Deze maand heb ik de ovulatietesten vergeten te gebruiken, tot op de vermoedelijke ovulatiedag. Ik had dan ook direct een smiley. We hebben die avond lekker gesekst (haha sorry, het woorden ‘klussen’ vind ik een beetje ongemakkelijk ?)… De volgende dag heb ik nog een extra testje gedaan, want ik heb normaal gesproken altijd twee dagen een smiley. Maar die had ik dus niet meer vanochtend. Omdat ik dus normaal altijd twee dagen op rij een smiley heb, had ik dus vermoedelijk al een dag eerder een smiley. Maar gisteravond dus pas gesekst (en een paar dagen ervoor ook). </p><p>Beetje onsamenhangend verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen… De vraag is; ben ik te laat geweest met gisteren seks en vermoedelijk dag eerder 1e smiley?</p><p>Ik snap echt weinig van hoelang sperma onderweg is, wanneer en hoelang LH-Piek, hoelang duurt eisprong, hoelang kan eitje bevrucht worden?</p><p>Ik ben dus vooral bang dat dit een gemiste kans is en hoop dat jullie mij wat hoop kunnen geven ? </p>

hallo!

ik denk niet dat je te laat bent..
ik had op een vrijdag mijn positieve ovu test, maar manlief was die dag en nacht niet thuis. we hebben de donderdag ervoor. en zaterdag en zondag erna benut. en t was raak.
dus rondom de eisprong zit je altijd goed

Je was nog niet te laat hoor, normaal wanneer je de eerste smiley krijgt duurt het nog zo'n 48 uur (kan ook iets langer zijn) voor dat ie springt, als hij gesprongen is, leeft de eicel nog zo'n 24 uur. Dus ze hadden nog tijd om te zwemmen! Nu hopen op een positieve test over 2 weekjes!?

Ja, dat zou wel eens heel leuk zijn!! Dankjewel. Maar kan het ook zijn dat ik mijn ovulatie nog moet krijgen? Als Clearblue mijn LH-piek detecteert is de ovulatie 24-48 uur later. Als ik vanochtend een leeg rondje had, betekent dat dan dat de eisprong al is geweest, of kan hij nog komen binnen een paar uur? Omdat LH-piek vanaf 24 uur meet bedoel ik?

Hi! Zelf nooit zo'n test gedaan, maar ik weet het volgende van dit onderwerp, misschien dat het helpt:

Eicel leeft inderdaad, zoals eerder gezegd, 24 uur, kan zijn dat je dus op het moment dat je 2e x test deed de eisprong net was geweest en je dus in de 24 uur zat.
Zaadcellen kunnen max 48 uur volgens mij leven. Afhankelijk van hoever van tevoren je seks hebt gehad en het wellicht raak was, kan je voorspellen welk geslacht je kleintje heeft, want de x-chromosoom zaadcellen zijn langer onderweg dan de y-chromosoom zaadcellen. x-chromosoom zaadcellen kunnen ook langer overleven dan y-chromosoom zaadcellen. ? Je hebt denk ik dus wel kans weer dat het misschien raak is. Zal voor je duimen!

Terug
Bovenaan