Te laat???

Hallo allemaal,

Ik ben 38 weken zwanger van de 2e en nu was ik gisteren bij de verloskundigenpraktijk voor controle. Na een wat chaotisch bezoek was er toch nog heel even tijd om te praten (dit was op zich een wonder want veel tijd hebben ze niet voor je!).

Wij hebben 7 maanden moeten wachten op een zwangerschap (op zich niet lang maar van de 1e was ik direct zwanger) en toen kreeg ik ook nog eens 2x een miskraam. Ik ben het nu na zo'n 2 jaar zwangerschap en wachtten wel aardig zat. Ik vertelde dit tegen de VK en die vertelde mij doodleuk dat ik er maar vanuit moest gaan dat ik gewoon weer 2 weken overtijd zou gaan lopen omdat dit bij mijn dochter ook het geval was. Nou vragen wij ons af in hoeverre dit klopt. Ik heb eigenlijk alleen mijn moeder als vergelijkingsmateriaal en die heeft 7 kinderen gekregen. Bij haar was de eerste ook 2 weken te laat en de 2e 2 weken te vroeg. De rest van mijn broers en zussen kregen de kids op tijd dus ik heb geen idee hoe dat zit. Wie kan ons hierover meer vertellen.

Groetjes Alice
 
Hoi Alice,

Ik denk dat het verstandig is om je dat inderdaad ook voor te houden. Doe ik ook, ben vandaag 40 wk van de tweede.
velen zeiden me dat dit kindje wel eerder zou komen, omdat ik al vroeg een grote buik had, maar zelf heb ik van begin af aan geroepen dat ik ook weer overtijd zal gaan (bij de eerste 1 wk).
Je hoort nl toch wel vaak dat je je zwangerschappen met elkaar kunt vergelijken, maar daar zijn natuurlijk uitzonderingen genoeg bij.

Succes met afwachten, doe ik ook!!

Groetjes Mosy
40wk
 
Terug
Bovenaan