Te lage bloeddruk...

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar nog niks gepost. Heb nu toch wel een vraagje.

Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en mijn bloeddruk was de laatste paar keer bij de VK al wat laag maar nog wel boven de 100. Nu ben ik vorige week geweest en toen was ie nog maar 90/56. Ik heb er best last van, duizelig, hoofdpijn, moe etc. Ik kreeg als advies mee om veel zout te eten, fruit en vitaminepillen. Zijn er nog meer die hier ervaring mee hebben en wat hielp bij jullie het beste? Ik moet zeggen dat zout eten (o.a. zoute drop) toch wel wat helpt.

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Ik had last van een lage bloeddruk voordat ik zwanger werd. Nu is mijn bloeddruk wel in orde. (op zich fijn, want mijn zus en moeder lagen al voortijdig in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging naar aanleiding van een hoge bloeddruk)

Ik dronk regelmatig zoethout-thee. Dat werkt ook bloeddrukverhogend. Volgens mij mag je dat ook gewoon drinken als je zwanger bent (ik zou het alleen wel even vragen bij je vk. De thee kun je gewoon kopen bij o.a. De Tuinen) Salmiaklollies vond ik ook heel fijn, omdat je iedere dag drop eten ook zo zat wordt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte!
Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan