<p>Dag dames, </p><p>Even een korte achtergrond :</p><p>Ik ben in januari 2019 gestopt met mijn pil om aan kinderen te beginnen. Ik kreeg 1 x een ontrekkingsbloeding maar de maanden nadien kwamen mijn regels niet door maar was elke zwangerschapstest ook negatief. Na een bloedonderzoek bleek dat ik niet ovuleerde door een combinatie van een traag werkende schildklier en pcos. Ik neem ondertussen schildklierhormonen en ben bij de gynaecoloog gestart. Na mijn eerste kuur duphaston om mijn menstruatie uit te lokken, kwam deze pas na 10 dagen omdat ik kennelijk een spontane eisprong had gehad. Ik ben dan mogen starten op clomid 50. Had een follikel van 18mm op dag 10 en mocht beginnen proberen. Helaas had ik op dag 30 nog steeds geen menstruatie en een negatieve test. Uiteindelijk kwam mijn menstruatie op dag 42. Ik had dus wel een ovulatie gehad maar 2 weken later dan verwacht. Ik ben ondertussen mogen starten op clomid 100 en heb morgen mijn écho contrôle. We hebben de dosis opgehoogd in de hoop dat dit mijn cyclus inkort maar als ik dit zo lees op het forum, gaat een hogere dosis je eisprong niet sneller maken. Heeft iemand hiermee ervaring? Zou ik zelf durven informeren naar zo een spuitje om het moment van mijn ovulatie beter controleerbaar te maken? We zijn natuurlijk nog maar aan onze 2e cyclus met die clomid, maar ik word echt gek van die onzekerheid (dan oefen je super veel gedurende een week en dan komt je eisprong 14 dagen later wanneer je niet meer vrijt omdat je al een inlegkruisje draagt uit voorzorg en op je regels wacht </p>