Te lange wakkertijd

Hallo lieve mama's.

Mijn dochtertje is nu 2weken oud en sinds een paar dagen is ze heel lang overdag wakker. Soms 3uur. Dus de wakkertijd van 45 - 75 min dat je overal leest klopt bij haar niet.
Met resultaat dat we ze ook soms moeilijk in slaap krijgen overdag.

Iemand hier tips voor of ook ervaring mee ? ?

Herkenbaar. M. Is 5 weken oud en meestal ook uren wakker. Zolang ze vrolijk is accepteer ik het maar want de nachten slaapt ze heel goed . Ik merk dat ze na een paar wakkere dagen vaak een dag bij slaapt. Je kunt ze niet dwingen om te slapen dus ik beweeg maar wat mee

White noise helpt hier wel net als op de arm slapen maar dat wil ik niet continu.

Verder geen tips helaas het is en blijft een struggle.

Mijn zoontje is wat ouder (nu 3 maanden) maar ik herken het. In het begin dacht ik nog ‘die valt vanzelf in slaap’. Dat zal vast wel gebeuren maar een oververmoeide baby is geen pretje. Daarom heb ik er voor gekozen om zelf wat waakzamer te zijn met wakker tijd. Ik wacht niet tot hij vervelend begint te worden maar kies er vaak na een bepaalde tijd voor om hem in de draagzak te doen zodat hij in slaap valt en ik hem daarna weg kan leggen.

Leg je je kindje dan te slapen in het bedje of box ? Of gwn waar het in slaap valt zoals op de arm?

Het is zeker wat zoeken, zeker bij een eerste kindje

[quote quote=10503766]Herkenbaar. M. Is 5 weken oud en meestal ook uren wakker. Zolang ze vrolijk is accepteer ik het maar want de nachten slaapt ze heel goed . Ik merk dat ze na een paar wakkere dagen vaak een dag bij slaapt. Je kunt ze niet dwingen om te slapen dus ik beweeg maar wat mee

White noise helpt hier wel net als op de arm slapen maar dat wil ik niet continu.

Verder geen tips helaas het is en blijft een struggle.[/quote]Leg je je kindje dan te slapen in het bedje, box of ? Of gewoon waar het inslaap valt zoals op de arm ?

Het is zeker wat zoeken, zeker bij eens eerste kindje.

als ze zo heel klein zijn is wakkertijden ook nog wel lastig hoor. Als ons meisje te lang wakker was dan liet ik haar bij mij op de arm slapen. Beetje wiegen en dan was ze zo vertrokken. Pas als het dag-nachtritme bewust gedraaid is (volgens mij vanaf 6 weken) zijn we met wakkertijden aan de slag gegaan en ook dan nog vaak 2 slaapjes per dag bovenop mamma 

Terug
Bovenaan