te langzaam kloppend hart.....???

hoi meiden
Ik heb eigenlijk een vraag waar ik gewoon geen antw. op kan vinden. Sinds een paar weken heb ik last van een lage bloeddruk. Deze is goed op te lossen met veel zoute dropjes etcetc. deze kwaal ben ik bekend mee want dit is mijn 3e zwschap. Maar nu heb ik ook nog een te lage hartslag en daar weet ik gewoon niet wat ik mee aanmoet. Mijn hart klopt zo onwijs hard af en toe dat ik er helemaal naar van wordt. Niet snel maar langzaam en keihard alsof hij mn borst uit wil springen. Volgens de vk heeft mijn hart moeite met het meer en harder rondpompen van het bloed maar een oplossing is er niet...pppffff erg vermoeiend en eigenlijk best een beetje eng. Ik heb astma maar dit is echt heel anders dit is puur mijn hart niet mijn ademhaling....
Suggesties zijn dus zeer welkom.
thanks
 
Als je vk je niet kan geruststellen dan zou ik een bezoekje brengen aan je huisarts. Per slot van rekening gaat het om jóuw gezondheid en ik denk dat een vk dat toch moeilijker in kan schatten.

Ik heb zoiets een paar jaar geleden ook gehad (dat je je hart voelt kloppen, erg langzaam en soms leek het ook of er een overslag is. Uiteindelijk is dit vanzelf weer overgegaan. Ik was toen overigens niet zwanger.

Maar goed, bij twijfel: huisarts!

Succes!

Groetjes Esk
 
Net als de andere dames zou ik naar de HA gaan als het niet goed voelt. Een Vk is tenslotte geen arts. ( ieder zijn vak). Zelf ben ik 36 wk zwanger en hartpatient. En hoe kundig ik de gyn op zijn gebied vindt, als ik iets geks zou voelen bij/met mijn hart, neem ik echt contact op met mijn cardioloog.

Sterkte, Judith
 
Hier net bevallen en ook hartpatient. Zal inderdaad de HA eens bellen!! En deze zal echt even moeten luisteren aan je borstkas met stethoscoop (dus geen vingerdopje of polsslag alleen maar voelen!!! Krijg je geen goed beeld namelijk)

Waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee, maar kan me goed voorstellen dat het angstig is en die angst moet je gewoon laten wegnemen door een arts, daar zijn ze voor! En zoals Judith zegt: ieder zijn vak!

Succes
 
Hallo Winx,
Nou ik dacht dat ik de enige was.. "gelukkig"niet. Ik ben vorige week tussentijds naar de gyn. gegaan omdat ik mij zo beroerd voelde. Precies hetzelfde verhaal als bij jouw en idd niets aan te doen. Voor het kindje is het totaal geen gevaar, eerder juist positief omdat het zoveel van je neemt. Voor mij is dit ook de derde zw. en had ik dit ook bij de voorgaande zwangerschappen maar niet in deze mate... Ik heb normaal gesproken ook al een lage bloeddruk en hartslag maar nog niet zo laag gehad als nu. Bloeddruk nu 70/40 en hartslag van 52. Bizar en eng en geen idee wat er tegen te doen valt behalve je koest houden en je omgeving ervan op de hoogte stellen. Succes!
 
he vervelend zeg.
zelf loop ik soms ook wat angstig rond. ik heb al ander half jaar last van benauwdheid. nu volgens mij meer tijdens de zwangerschap. de huisarts zegt telkens niks met hart te maken heeft en hypervintilatie is. al twijfel ik daar aan.
maar goed jij succes en hopelijk wordt het gauw wat beterde met je en inderdaad langs de huisarts even gaan is misschien ook wel even goed voor je zelf. die kan je misschien iets meer uitleg geven of iets meer voor je doen. ik heb er een hekel aan naar huisarts gaan.
groetjes
 
Terug
Bovenaan