te licht???

hallo,

Ik heb even een vraagje, misschien weten jullie hier een antwoord op:
Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar, toen hij 11 mnd was, ging ik met  'm naar het consultatiebureau, en hier kreeg ik te horen dat hij met zijn 72.5 cm en 8950 gram, veel te licht is voor zijn leeftijd. Dus ik antwoorde hierop dat hij al sinds 10 maanden los loopt en geen rust in zijn kont heeft, dus dat al zijn energie hierheen gaat i.p.v. groeien. Dat maakte niks uit, hij was te licht!!!
Nu is dus mijn vraag, zit hij echt zo onder het gemiddelde, of overdrijven ze gewoon een beetje??

groetjes bianca

Ik weet niet of het te licht is maar mijn meisje is 7 maanden en woog vorige weeg 8640 gram. Ik denk dat ze allemaal hun eigen lijn volgen en als ze normaal eten het wel goed zal zitten.

Hoi,
Ik denk dat je je niet teveel van het CB moet aantrekken hoor! (weet 't is moeilijk).
Volgens de "richtlijnen" zou hij dan onderin de curve zitten, lekker belangrijk.
"richtlijnen/gemiddeldes" worden bereikt door beide uitersten.(te licht/kort en te zwaar/lang)
Zolang je kindje het goed doet,past/poept, en vrolijk, zijn ding doet enz. zou ik me er niet te druk over maken.
Toen mijn dochter net geboren was was ze te licht/te klein (dysmatuur) en ik kreeg me een commentaar op het CB!!! Alsof je je kind op een rekband gaat neerleggen om het een beetje op te rekken zeg!! (ze zat onder de onderste lijn)
Ze at voldoende, ze is alleen geen dikke baby( en wat is nou "dik" op die leeftijd ;) )

Succes ermee, en laat ze lekker l*llen op het cb!

Hoi bianca,

Ik zou me ook niet te veel zorgen maken hoor als ik jouw was.
Ik heb ook geen zware jongen.
Die van mij woog met 11 maanden 9600 kg en was 77 lang,dus een lange dunne om het zo maar te zeggen,daar zeiden ze ook alvan dat hij iets te licht was.
Nu ben ik gister op het cb geweest,hij is dus nu 14 maanden,en weegt nu ineens 10,550 en 81 cm.
Is dus ineens flink aangekomen,en goed gegroeid.
Neemt nu ineens weer stijgende lijn aan.
Heb me er nooit druk om gemaakt,en zie het gaat vanzelf.
Hij groeit vanzelf hoor,er is er nooit een klein gebleven.
Hoop dat je gerustgesteld bent!

Groetjes Lena

Hoi Bianca,

Mijn dochter Annelieke is ook niet echt een dikkertje. Met 11 maanden woog ze bijna 8200 gram en ze was 72,5 cm. Ik was een beetje ongerust, omdat ze al 3 maanden rond de 8 kilo woog. Bij het cb hebben ze me gerustgesteld. Annelieke is net als jouw kindje erg acief, ze zit bij wijze van spreken niet stil. Ze  eet goed, is altijd vrolijk en eigenlijk nooit ziek (behalve dan de verkoudheid die ze oploopt op het kinderdagverblijf). Het bureau gaf aan dat ik me echt niet ongerust hoefde te maken, ieder kind is anders  Annelieke is nou eenmaal een kindje  dat heel  actief is en veel energie  verbruikt.  Mijn advies is dus om je geen zorgen te maken, jammer dat jouw cb deze opmerkingen maakt.

Groetjes,
Lonneke

Hoi   hoi

Mijn oudste woog toen ze 1 was 8,5 kilo. Ze was inderdaad licht voor haar leeftijd. Gemiddeld wegen kinderen 10 kilo rond hun eerste verjaardag.
Nu is ze 3,5 jaar en ze weeg 12,5 kilo. Nog steeds licht dus, maar ze eet en groeit goed. Op het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat de lengte belangrijker is. Als een kind goed in de lengte groeit zegt dat meer over de gezondheid dan het gewicht.

Tja, zolang ze goed eet en groeit enzo, maak ik me er niet druk om. Het is alleen lastig met kleren kopen. Ze heeft een smalle taille, dus veel broeken enzo zakken van haar gat.

Tegenwoordig maken ze zich toch meer druk over te dikke kinderen?

Groetjes Ria

hai,
mijn diochter is net zo groot en zwaar als uw zoon!
en die zit goed in haar lijn!
hahaha
wat een stumpers op dat consultatie bureau!!
het is altijd wat!
 als ze u maar een rot gevoel kunnen geven, want daar neigt het altijd naar.
bij mijn eerste kind deden ze dat ook altijd bij mij.
nu bij de tweede (en andere mensen op het bureau) zijn ze ineens veel positiever!
trekt u er niks van aan zo lang uw kind in lijn blijft stijgen en vrolijk is,
gaat het toch goed!
succes

Hoi Bianca,

Je moet je niks van het CB aantrkken mijn zoontje is nu 9,5 mnd en ben vanmorgen op het CB geweest hij as 10470 gr en 76,5 cm hij zit dus aan de bovenste lijn van de groeicurve maar mijn dochter is nu 5,5 jr en is 105 cm en 15 kilo die zit dus onder de groeicurve maar het gaat prima met haar!! het heeft allemaal niks te zeggen ze worden allemaal groot!!

gr Ellen

Terug
Bovenaan