te moe bij begin bevalling?

Hallo,
ik ben al gedurende de hele bevalling extreem moe. Deze extreme vermoeidheid heb ik nog nooit eerder gekend. een kwartier boodschappen doen in een winkel is al genoeg inspanning voor de hele dag, ik lig dan ook veel op de bank/ bed. Achter de computer zitten houd ik een half uurtje vol.
mijn vraag is de volgende. ik moet nog 5 weken tot de bevalling en doe goed mijn best rustig aan te doen maar wat nou als het niet verdwijnt en ik bij het begin van de bevalling nog zo moe ben? dan houd ik het toch nooit vol al die inspanning? wie heeft hier ervaring mee?
groetjes

hoi hoi

ik had het gelukkig niet van te voren
maar met de bevalling van mijn zoontje

was ik zaterdag morgen opgestaan  alles gedaan niks aan de hand savonds naar een verjaardag   van zaterdag nacht op zondag tewijl ik nog geen half uurtje in bed lag kreeg ik weeen
helmaal niet meer geslapen ook zondag overdag niet en zondags snachts ook niet maandag ochtend is ons zoontje op de natuurlijke manier geboren om 8:00

dus wat ik hier mee wil zeggen op het moment dat je weeen gaat krijgen komt komt er zoveel energie vrij ik heb vroeger gelezen dat er 3 stoffen vrijkomen in je liggaam
1tje voor je energie 1tje voor de pijn 1je voor je weeen door te laten gaan

ik was zaterdag zondag en ook nog eens maandag heel de dag op en klaar wakker en heb zaterdag nacht en zondag nacht niet geslapen

dus maak je nergens druk om dat komt echt wel goed je krijgt straks echt wel energie
ik heb nog geen 1 vrouw tijdens een bevalling zien gapen dus dat zit wel goed
groetjes moeder van justin 22-05-2006     en 30 weken zwanger van onze dochter

Hoi
ik ben ook zeker niet bang dat ik dan in slaap zal vallen ofzo maar meer gewoon dat mijn lijf tegen die tijd echt op is en al heel snel geen kracht meer heeft

DAAR is dus die oerkracht voor , geloof me je hebt meer in je als je zelf denkt.

Ik heb ME /CVS een chronische vermoeiheidsziekte dus ik ben ALTIJD moe en heb ALTIJD pijn, ik dacht ook niet dat ik dat zou kunnen maar het ging vanzelf...

Ik ben gelukkig met 38 weken ingeleid omdat het kindje te groot was (ik had teveel gerust en daardoor was de beeb erg groot geworden) ik had amper geslapen was doodop toen ik daar kwam maar had er zin in! was daar sochtends om half 8 en ben savonds om half 12 bevallen en daarna was ik meteen weer doodop maar op dat moment zelf heb je dat niet door hoor :p

Komt helemaal goed!! die kracht in je lichaam neemt even het tijdelijk over en pijn is je vriend zullen we dan maar zeggen... dan daarna wel echt goed rusten heerlijk een hele week in bed bijkomen, ik heb zowat 3 dagen non stop geslapen erna (kon gelukkig in het ziekenhuis)

Je kunt het hoor meid, je kunt altijd meer dan je zelf denkt!

je zult inderdaad zien dat je een stuk meer kunt hebben als het eenmaal zover is.   en echt opbeurend is het nite, maar als de bevalling eenmaal begonnen is kun je niet besluiten te stoppen,.. je zult zien dat je daar ook nog een hoop kracht uit haalt.

Probeer de komende weken dus iets aan je conditie blijven te doen ( geen workout, maar af en toe een klein stukje lopen ( zwemmen, fietsen) en lekker uitrusten zodat je bij de bevalling zo fit mogelijk bent.

Hi,

Ik was tijdens de zwangerschap ook redelijk moe, vooral aan het einde! En door voorweeën die vanaf 2 weken voor de bevalling af en toe 's nachts kwamen, ben ik eigenlijk al te vermoeid aan de echte bevalling begonnen. Waak hier dus voor!!! Want het is echt geen pretje... Je baarmoeder is namelijk ook een spier en ook die kan dus vermoeid raken. Hierdoor kon ik tijdens de ontsluitingsweeën alleen nog maar liggen, want mijn benen hielden me gewoon niet. En na ruim een uur persen, moest ik alsnog naar het ziekenhuis, ook geen pretje ;-(

Succes met alles!!

MicK78

hoi

ik heb 44uur gedaan over mijn eerste bevalling
in die tijd heb ik niet geslapen hooguit misschien een keertje even weggezakt

mijn zoon is sávonds om 9uur geboren en door de adrenaline heb ik ook die nacht niet geslapen ook omdat mijn zoontje een hersenschudding had en die nacht veel heeft liggen huilen
(hij lag bij me op de kamer in het zhuis)
echt geslapen heb ik die nacht er op pas gedaan en ik kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik veel last heb gehad van het slaap tekort
je lichaam zorgt er op dat moment wel voor dat je door kan gaan

succes

Hoi
bedankt voor jullie reacties. Ik heb er intussen best vertrouwen in. mijn lijf heeft het gewoon de hele zwangerschap al echt heel zwaar. als ik hoor wat veel anderen nog kunnen..........ik lig voornamelijk veel op bed maar heb me daar intussen redelijk bij neer gelegd. Ik was niet bang in slaap te vallen ofzo, maar meer dat mijn lijf echt op was voor ik er aan begon. nu probeer in gewoon rust te nemen  die ik nodig heb en zie wel waar  we eindigen, ik ben benieuwd en heb er eigenlijk ook wel zin in, nog  heel eventjes........  

Terug
Bovenaan