Te moe om te huilen?

hallo,

Ik zit mt mijn dochtertje van den maand in een gekke viceuze cirkel. Geconstateerd is dat Ze te weinig goede
Melk drinkt en daardoor slecht groeit. Ook is ze super moe omdat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en daardoor te hongerig is om echt goed te slapen.
Nu valt ze soms zelf in slaap ( vaak de nachten) maar soms valt ze ook niet in slaap. Ze ligt dan met open ogen rond te kijken in bed/ box. Ze laat wel vrmoeidheidssignalen zien: gapen, in ogen wrijven ed.
Ze hult dan niet dus ben ik geneigd niets te doen, maar ze komt soms echt zelf niet in slaap en omdat se anders weer te
Moe is om te drinken en gaan we de cirkel niet doorbreken .is er iemand die zich herkend of tips heeft? Het lijkt alsof ze zelfs te moe is om te huilen.

Ze heeft geen duidelijke huiltje ( Ze is gekliefd vorige week) en ik ja gehoopt dat het na het kliever wat duidelijker kwam, maar een duidelijk honger huiltje ( volgens dunsten) hoor ik niet. (Of ik zie hem als overstuur huiltje terwijl dit honger is)z

Jeetje wat vervelend. Lijkt me echt niet fijn dat je dan niet weet wat er aan de hand is. Mijn zoontje had de eerste maanden echt behoefte aan mij als moeder dicht bij hem. Dus ik heb hem dan ook vaak in slaap gewiegd, hierdoor voelde hij zich stukken beter en vaak dronk hij tijdens het wiegen zijn flesje wel leeg. Alleen in zijn bedje maakte hem heel erg onrustig. Heb je dat eens geprobeerd?
Groetjes Mariana
Mommyhouse.nl

Ja soms lukt dat wel, maar een aantal slaapjes blijft ze de ogen open houden en omnzich heen houden. Het kan dan echt heel erg lang duren voordat ik haar in slaap krijg. Dan is het al bijna weer tijd voor de volgende voeding en lukt het haar van vermoeidheid niet om goed te drinken.

Te weinig goede melk?
Komt er onvoldoende borstvoeding uit dan?
Anders zou je kunstvoeding bij kunnen geven of bij de moedermelk bank aanvragen voor moedermelk.

Ik zal even iets meer toelichten 

Ik heb juist enorme overproductie( waardoor ze ook niet zomaar bij de “goede” melk komt”. Ik ben al bezig met lactatiekundige via de telefoon. Verder is ze gekliefd afgelopen vrijdag omdat ik er achter kwam dat ze niet kon vacuüm zuigen ( en dat hoefde eerst ook niet bij mij want het stroomde er altijd uit). Nu moet ze wel vacuüm zuigen, maar heeft se er de energie dus niet Altijd voor. Ik geef nu in een fles afgekolfde melk zodat ze haar voedingen wel krijgt. Maar dan ligt ze soms alsnog klaar wakker.
verder huilde ze eerder alleen maar als er wat was. Ik (her)ken geen duidelijk hongerhuiltje ( naar Mn idee is het een overstuur huiltje) maar ze heeft twee weken lang honger gehad zonder dat wij het wisten.

ik vind het lastig om in te schatten of ik haar moet laten huilen f niet omdat huilen een laat hongersignaal is ( en ik dus ook niet zeker eert of het een hongerhuil is). Als ik haar dan op bed leg is ze dus soms wel stil maar wakker en overprikkeld. Ze geeft dan wel echt moeiheidssignalen aan dus ze wilt dan wel slapen. 

Hoi,
wat vervelend voor jullie. Ik zou je kindje niet laten huilen! Ik doe dat sowieso niet, maar ik zou het zeker niet doen als je nog niet goed weet wat het huiltje betekent. 
Pas je goed de rust en regelmaat toe? Dus echt niet teveel prikkels (geen tv, radio, veel visite, speeltjes met geluid, mobiel boven haar hoofd, etc). Hoe saaier de dag, hoe beter ze slaapt!
Bij ons helpt het echt om dit aan te houden: slapen, eten, samen spelen (= even knuffelen ofliedje zingen of op de arm door huis lopen en tegen haar praten), alleen spelen (= in de box liggen met één rustig speeltje, bijvoorbeeld een knuffeltje) en dan weer naar bed.  En alles op dezelfde plek. Dus fles op dezelfde plek, slapen op zelfde plek, etc. 
in het begin lukt dit helemaal niet want ze zal niet slapen zoals je al schrijft. Maar hou dan toch zoveel mogelijk die volgorde aan. Dus na het bed (ook al heeft ze niet geslapen en je haalt haar eruit) flesje geven, ook al is de vorige fles kort geleden. Daarna samen knuffelen, etc. Hopelijk komt ze zo in een ritme met meer rust.
En misschien even kijken hoe lang een kindje van haar leeftijd wakker kan zijn. misschien geeft ze slaapsignaaltjes te laat en moet je even de klok als leidraad nemen. Mijn ervaring: beter te vroeg dan te laat naar bed.
verder vond ik het boekje "regelmaat brengt rust" van ria blom handig. 

Succes!

Hallo,

ja in het begin hadden we vooral snachts een duidelijk ritueel, merkte op dat ze dan beter sliep. Overdag liep altijd choatisxher omdat ik alleen was en er altijd wel iets “mis” ging en ik degene was die voor onrust zorgde. Ik ben sinds eergisteren bezig on overtdag ook zoveel mogelijk ritueel toe te passen en de komende dagen probeer ik haar zo min mogelijk prikkels te geven. Dus even niet naar buiten e.d. Maar gewoon alleen met mij is huis, zodat ze die rust beter kan pakken.

bedankt voor je tips!

Heb je al eens overwogen om haar in een draagzak bij je te nemen? Ik merkte bij mijn kleintje dat dat altijd heel goed hielp. Zeker als je merkt dat ze overprikkeld is. 

Terug
Bovenaan