te oud voor een zwangerschap??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Meteen mijn vraag maar.

Ik ben nu 39 jaar en in 2007 bevallen van een dochter.Nu denken wij toch nog aan een broertje of zusje .
Maar mijn leeftijd weerhoudt mij een beetje.We hebben een gezonde dochter waar we heel blij mee zijn,
Zijn er moeders die op latere leeftijd nog een kindje hebben gekregen??
Zoja, wat zijn jullie ervaringen??

Groetjes

Hoi,

Ikzelf ben 22 maar mijn moeder heeft op haar 39/40ste nog een kindje gekregen.
Dit hebben we heel bewust meegemaakt, hij is nu 5.
Soms heeft me moeder het wel eens moeilijk, druk met werken. School van hem en dergelijke. Maar ze is zeer gelukkig met hem en zou hem niet kunnen missen.
Als je zelf hiervoor wil gaan, wat houdt je dan tegen?

veel succes met beslissen.

Bloemetje

hoi hoi

ik heb een kennis, de moeder was 45 en de vader 56 toen ze beviel
van een gezonde jongen.

groetjes

Mijn tante heeft op haar 40e  en 42e nog 2 gezonde kinderen gekregen. Een kennis van mij heeft op haar 44e zonder problemen een prachtige zoon op de wereld gezet. Ik zou dus niet, als je wens groot is, nu al 'opgeven'. Al zou ik wel voorbereid zijn dat het natuurlijk allemaal niet zo vlekkeloos hoeft te verlopen. De kans op zwangerschap is toch kleiner en kans op problemen tijdens zwangerschap/bevalling iets groter.

Hoi Euki,
Ik wordt in juli 38 en ook bezig voor de derde heb 2 gezonde kids van 13 en 9 maar ook bij ons is de wens groot, ben wel bij de gyn (door problemen 2e zw schap) maar die helpen je ik dacht tot 42 dus als de wens groot is ga eens naar de ha, Ik denk als je de wens heb dat je geen zeeen van tjd heb maar ook niet dat je te laat bent dus.................... sterkte bij het maken van een goede overweging
maaike

Hoi Eukie,

Ik ben ook 38 en wij zijn nu een jaar bezig voor een tweede kindje, we dachten altijd dat we het bij eentje  (zoon) wilden houden. Toch begon het ineens weer te kriebelen toen ik vorig jaar in de zomervakantie dacht zwanger te zijn. Helaas werd ik normaal ongesteld. De eerste keer was ik binnen drie maanden zwanger(hoezo ontpillen....) maar nu duurt het helaas een stuk langer en twijfelen we ook echt over hoe lang we door moeten gaan. Ik voel me nog niet echt te oud of zo, maar ben wel eens bang dat het niet meer zo gaat lukken; volg in ieder geval je gevoel samen zou ik zeggen enne....je kunt altijd gezellig bij ons forumpje komen kletsen van de 35+klussers!

.....heb je vraag dus eigenlijk niet beantwoord, maar hoop dat je er toch iets mee kunt, hihi.

Wat is oud? Ik kreeg mijn eerste kindje toen ik 36 was en mijn tweede met 38. Dat betekend dat ik nu veertig ben. Toch stopt me dat niet om een derde kindje te willen. Natuurlijk krijg ik meewarige blikken en adviezen om het niet te doen. Het lijkt wel of ik in sommige ogen al met een been in het graf sta, terwijl ik nu met de moderne wetenschap wel honderd kan worden. Wat dat betreft kijk ik altijd naar wat er op dit moment in Hollywood gebeurt, daar vind je steeds meer oudere mama's. Wat wel een feit is dat je natuurlijk een grotere kans heb op een miskraam(zoals ik) en een grotere kans op afwijkingen. Maar dat vind ik ook niet iets waar je erg lang mee bezig moet zijn: je hebt nog steeds meer kans dat het wel goed gaat, dan dat het mis gaat. En trouwens, kinderen houden je jong.
Dus: als je nog een kindje wil, en je bent goed gezond, je kunt het een prima huis bieden en de rest is ook helemaal in orde, dan waarom niet? En bedenk: Uiteindelijk zijn er maar 2 mensen die erover kunnen en mogen beslissen en dat zijn jij en je partner. De rest mag denken wat ze willen, maar ze hebben het maar te accepteren!

Terug
Bovenaan