te snel drinken?

Hallo hier ben ik weer al !!!

Mijn zoontje van bijna 7 weken drinkt zn fles van 135 water op 5 minuutjes op! Is dit te snel?? Bij mijn vriend op de voetbal zei iemand dat zijn beebje er 20 minuten over deed en dat 5 minuten wel echt snel was??? Hij zei dat we voor ander tutje moesten kijken...Maar Rhune heeft reflux en dikke melk... We hebben avent flessen en eerst hadden we tutje met volledig stand 1 of 2 maar daar kreeg hij de melk niet door gedronken.Toen was ik naar apotheek gegaan en ze heeft me tutje gegeven met standje 1 2 en 3. Maar op verpakking staat ook wel dat dat tutje pas vanaf 3 maanden is...

Hoe snel drinken jullie beebjes?

Groetjes carol

Hoi. Tja wat is te snel? Iedere baby is anders natuurlijk. Het is wel snel hoor maar als je kindje er geen last van heeft zou ik me geen zorgen maken. Je hebt al dikke melk en een aangepast speentje. Ik heb zelf difrax-flessen dus geen idee hoe het met avent-flessen zit. Ik heb zelf de eerste 3 maanden het speentje gebruikt dat bij de fles geleverd word dat is het begin speentje. Anders zou je het na kunnen vragen bij het CB als je daar bent. Als de zuigbehoefte word bevredigd zou ik me niet al te druk maken.
Groetjes Mikkie.

Hoi,

Ze zeggen in het boekje van CB dat een baby 10-20 over een flesje doet. Kinderen die sneller drinken kunnen eerder last hebben van krampjes e.d. En hun zuigbehoefte kan absoluut onbevredigd zijn. Maar ja, dat zijn gemiddelden...
Christian drinkt zijn flesje in 15 minuten leeg, soms 20. Wij gebruiken Dodie, die heeft een smalle speen en hij drinkt daar beter mee. We hebben ook wel eens avent gebruikt (ook de 1-2-3 speen) maar daarmee was de fles binnen 5 minuten leeg, liep het er aan alle kanten langs de speen (omdat hij zijn mond er niet goed omheen kon zetten) en kwam er standaard een flinke golf melk mee bij een boertje. Dat werkte voor ons dus niet...

Als je denkt dat het een probleem is dat je kleine zo snel drinkt (door krampen, spugen ect), dan zou ik een andere speen proberen. Zo niet, dan zou ik hem/haar gewoon lekker snel laten drinken...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Mijn zoon drinkt ook te snel.
Moest in het ziekenhuis al over op andere flesjes. Eerst de difrax gehad. Maar na 2 dagen dronk hij hem weer leeg in 5 minuten.
Nu zit hij op de avent fles met de allerkleinste speen. Nu doet hij er 10 minuten over en spuugt ook minder terug. De avent vinden wij het prettigst.

Onze zoon is nu 3.5 weken oud

oke, nou geef ik zelf wel borstvoeding...maar Qinq drinkt ook heel
snel! Op zn snelst heeft ze beide borsten binnen 10 min leeg.
Ze verslikt zich hierdoor ook wel eens + ze hapt soms ook veel lucht
mee naar binnen waardoor ze veel boert van boven en beneden!

Groetjes
Hanna

Terug
Bovenaan