Te snel menstruatie

<p>Hoi iedereen,</p><p>Normaal heb ik een cyclus van 25-26 dagen... 8 dagen geleden had ik een positieve ovulatietest. 5 dagen na de ovulatie kreeg ik plots mijn menstruatie al. Veel te vroeg dus. Doordat ik weet wanneer mijn eisprong was, ben ik wel verbaasd dat mijn menstruatie een week te vroeg is doorgekomen. </p><p>Iemand ervaringen mee? Zou het kunnen dat mijn cyclus bijvoorbeeld vroegtijdig is begonnen door stress of weinig slaap? Ik heb namelijk wel een pittige week achter de rug. </p><p> </p>

Zou het misschien een innesteling bloeding kunnen zijn? Als je die krijgt is dat vaak eerder dan wanneer je je menstruatie verwacht dacht ik.
En soms doet je lijf ook gewoon gekke dingen die je niet kan verklaren..

Zou inderdaad een innesteling kunnen zijn. Even in de gaten houden. Mijn menstruatie is ook eerder dit keer.. voor een innestelingsbloeding te lang en te hevig denk ik.

Ik denk dat stress echt wel veel invloed daarop kan hebben. Even in de gaten houden.

Hier is de bloeding ook veel te hevig. Het begon met een paar dagen lichtroze bloedverlies maar sinds zondag is het echt zeer hevig. :( 

Als je veel stress ervaart snoept het lichaam progesteron op, en het doel van progesteron is nou juist het intact houden van je baarmoederslijmvlies. Het zou dus kunnen dat je door veel stress eerder ongesteld wordt als gevolg van een tekort aan progesteron. Maar goed, als je nu weer een rustigere periode in gaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Veel succes! Wie weet is het toch een innesteling. Het lichaam kan rare dingen doen. Hoor wel eens van vrouwen dat ze enorm hevige bloedingen hebben gehad van een innesteling.

Ik vrees ervoor. Voor de zekerheid toch een testje ertegenaan gegooid en was negatief. Daarbovenop ook een positieve coronatest dus waarschijnlijk was dat de reden dat mijn lijf zo extreem reageerde. 
Op naar de volgende ronde

Terug
Bovenaan