te snel zijn fles leeg...andere fles/speen???

Wie kan mij misschien iets vertellen over hoe je kindje iets minder snel en gulzig kan drinken?? Ik heb de avent flessen, prima dingen. Alleen mijn zoontje heeft met 7 minuten zijn fles leeg van 120/150 voeding. Ik heb de kleinste speen die je ervoor kan gebruiken, namelijk de "0+", terwijl hij eigenlijk al die van "1+" mag hebben, maar dan zal het nog sneller gaan. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad? Maakt het misschien uit als ik flesjes van difrax zou hebben, of zijn de kleinste speentjes die je daarop doet te vergelijken emt die van avent??

groetjes Melanie
 
Nee de difrax spenen zijn NIET te vergelijken met Avent, vind ik tenminste...
Vond het in mijn omgeving zeer opvallend dat bij de 'Aventkindjes' vaak zo'n straaltje melk langs de speen hebben lopen.
Vind het altijd van die "slobber" flessen, naar mijn mening loopt de melk er toch wel uit of je kindje er nu wel of niet aan zuigt ..

Je zult nu wel begrepen hebben dat je te maken hebt met een echte Difrax-fan ;-)
De S-fles met kersspeen is hier favoriet! Mede vanwege het ventilatiesysteem dat erin zit, wij hadden een kleine spuger vandaar.
Ook in mijn familie en vriendenkring zijn er toch wel aardig wat mensen naar tevredenheid overgestapt moet ik zeggen.

Ik heb hier op het forum weleens gelezen dat je wel je fles zo strak mogelijk kan aandraaien kijken of dat al wat beter gaat, zou dan wel goed oppassen dat hij hem niet vaccuum kan trekken..

Persoonlijk zou ik gewoon morgen een Difrax kopen en de Avent voor wat later bewaren hihi!
 
Hier nog een Difrax fan!!! Wij zijn bij onze dochter overgestapt op de bananenfles, omdat ze zo langzaam dronk, en heb daarna nooit meer anders gebruikt! Wij gebruiken voor de jongste nog altijd een S-speentje, omdat hij ook zo vreselijk snel drinkt. Hiermee eigenlijk nog nooit problemen gehad (behoudens de normale 'mondjes terug'). En zelfs dat vermindert door er wat johannespitmeel (of zo iets) door te doen.
 
wij begonnen met de aventfles, maar daar kolkde het melk eruit langs de mondhoeken. toen over op de Difrax S flessen.. wat een drama was dat. Hier deed ze 45 min over een fles van 100 cc en toen was de dop eraf geschroefd om het sneller door te laten lopen want ze zoog de speen vacuum als de dop er gewoon op zat.
Toen weer op de avent flessen over gegaan en deze gebruikt ze nog steeds.

Dus hier een avent fan ;)

Je kan ook halverwege stoppen met de fles en dan na 5 min verder gaan.
 
Hier nog een Difrax fan!!!!!!!!! Onze 2 jongens hebben allebei de S-fles van difrax gehad, 1 heeft het nog die is 10 maanden, met de 3 standen speen erop. Dit werkt voor die van ons echt geweldig!

Groetjes,

Miriam
 
@ mamasas: dat was ik, die dat schreef, van het heel strak aandraaien van de dop.... Bij mn oudste zorgde dat voor zeker 3 minuten langer over de fles doen, trouwens ook bij de kersspeen (1,2,3 variant)
van difrax..... Ze kon wel ontzettend hard zuigen aan de speen, want ik heb het nu bij mn jongste ook geprobeerd, en die krijgt er dan juist helemaal niets meer uit......

Ze trok de fles trouwens wel vacuum, maar liet om de zoveel slokken dan zelf lucht door de speen schieten! Klinkt allemaal erg omslachtig, maar het was voor ons echt de enige manier die werkte na 100 dingen geprobeerd te hebben. Langer dan 7 a 8 minuten heeft ze nooit over een fles gedaan, nog steeds niet trouwens (nu 15 mnd).

Maar Mellow, als je zoontje er geen last aan heeft dat hij zo snel drinkt zou ik niets veranderen hoor.... Die kwartier/20 minuten is maar een richtlijn....
 
Met avent lukte het drinken hier ook niet. Het ging veel te snel. Met Difrax ging het altijd goed. Gewoon uitproberen! En hier dus ook een Difrax fan!
 
Terug
Bovenaan