te snel???

hoi

ik heb een vraagje ons zoontje van 17/7 nu dus 10 weken drinkt nu 200cc en dan 5 keer per 24 uur ooit 4 wij maken onze kleine ook niet wakker hij heeft zelf een heel goed patroon ´sochtends half 8, ongeveer ±kwart voor 12,   half 5 en dan omoit om half 8 nog is maar anders de laatste rond 23 uur en dan slaapt hij wer tot half 8.

hij is overdag ook heel veel wakker en wil dan ook echt lekker even met papa of mama spelen. hij probeert nu al naar dingen te grijpen en omrollen van rug naar buik zal ook zeker niet lang meer duren.
ik weet dat veel moeders willen zien dat hun kind zo snel alles kan maar krijg van iedereen in onze omgeving te horen dat hij het echt allemaal snel door heeft.

ik probeer hem nu zoet te houden met de 200 cc maar ben bang dat ik net voor de 4 maanden al ga beginnen met zijn eerste fruithapje, als hij aan zijn flesvoeding niet genoeg heeft.

nog iemand met zó ´n snel kindje of iemand met verhalen ben best benieuwd.

groetjes sandra mama van leroy

hee hallo..

las je stukje..ik heb ook een zoon die er erg snel bij is haha..ik heb de zelfde tijden als jou en hou me aan een strak ritma..onze zoon is van 7-5-2008.
hij sliep snachts al door toen ie 4 weken was..toen ie 7 weken was heb de fles van 23.00 er af gehaald..ik kreeg hem niet wakker en als ie dan dronk dan was het maar soms 30 cc niet meer dus eraf met die fles..moet wel zeggen hij was 10 pond bij de geboorte dus ja dan zeggen ze dat ze ook wat meer kunnen hebben.jente drinkt sins toen 2 flessen van 240 cc {smorgen 7.30 en s avonds 19.00} en om 1200 en 1600 210 cc en ind ik gaf jente voor de de 3 maand al eens een paar hapjes fruithap en met 4 maand een heel potje..hij is nu bijna 5 maand en smorgens krijgt ie nu een half potje warme hap en smiddags na zn slaapje het fruitpotje..smullen maar.sommige babys zijn er echt aan toen..maar je zei dat ze nu 10 weken was ik zou toch nog wel ff wachten met de hapje..kleine 3.5 maand dan zou ik eens met het grote feest eten beginnen..suc6

gr.marije

hoi,

mijn dochter van 10-07 zit op het zelfde ritme als jou zoon. ze is nu 12 wk en jou zoon al 11 hahah. er staat 10 wk maar als ie van 17-07 is dan ben je een week abuis hahah.
maar goed mijn dochter drinkt ook 200 cc en is voor de nachtvoeding bijna niet wakker te krijgen. om de dag gaat ze met ons douchen en we doen die bewust voor de laatste fles dan is ze wat wakkerder..ze kan al bijna zitten..met steun..pakt met beide handen al der speeltjes aan en heeft meerdere keren van buik naar rug gerold....lekker kletsen en kraaien...en denk dat het ook voor de 4 maanden aan de bijvoeding gaat...zat vanavond in de kinderstoel erbij...zo stevig zit ze al...soms hangt een beetje scheef...maar zet er ff recht..het eten uit me mond te kijken...had haar der eigen lepeltje gegeven en zat daar meet e zwaaien..kan ze vast oefenen....
ben benieuwd...vind der lekker snel...ach leuk toch...geniet er lekker van....te snel bestaat niet...je kan ze niet pussen..ze doen het helemaal zelf toch?

gr. bambi

Onze dochter (15-7) krijgt de laatste 2 dagen fruithapje... heerlijk... vindt ze heerlijk! Ze eet het alsof ze niet anders heeft gedaan! De laatste dagen was ze soms aan het huilen met de fles, voor mijn idee dronk ze minder goed. Ik dacht laat ik eens een fruithapje proberen.
Mijn moeder belde net en ik vroeg of ik dat eens kon proberen. Zegt mijn moeder dat ze altijd met 6 weken startte met het geven van een fruithapje...
Het lijkt alsof ze nu nog minder haar fles wil. Zou de smaak haar te goed bevallen zijn? Het vraagt natuurlijk weer even een andere manier van eten/drinken, dus misschien moet ze daar aan wennen.
Verder krijgt ze 4x op een dag een fles van 200cc. 'sNachts kwam ze op een gegeven moment niet meer en bijna een week later, weigerde ze de fles rond 23:00 of dronk ze maar 30cc. Nou, daar stoppen we natuurlijk we natuurlijk mee! Ze slaapt nu van 21:00 tot 8:00. Soms korter en soms langer. Het liefst natuurlijk langer

Mijn zoontje is ook erg snel met alles. Hij is op 2/6 geboren.
Met 3 maanden rolde hij al bewust van zijn rug op zijn buik. Ook kan hij nu al even zonder hulp rechtop zitten. Als hij op zijn buik ligt dan trekt hij zijn benen al onder zijn lichaam en zet zich dan af. De neiging tot kruipen kijkt al om de hoek.
Ook met voeding had hij snel een goed ritme. Hij krijgt nu om 21.00 zijn laatste voeding en slaapt dan door tot ik hem om 8.00 wakker maak. Hij drinkt 4 flessen op een dag en krijgt daarnaast wat pap van rijstebloem.
Ik vind het heerlijk om hem zo te zien ontwikkelen, ook al weet ik dat er dan een kans bestaat dat hij ergens anders langzamer in is, zoals bijv. praten.
Ieder kind heeft zijn eigen manier van ontwikkelen en dat is bijna niet te sturen.

Terug
Bovenaan