Te snel

Ik ben vandaag naar het weeg uurtje geweest omdat ik een aantal vragen had en nieuwsgierig was naar ethan zijn gewicht omdat hij zo ontzettend hard groeid.

En me manneke weegd 5895 gram(9,5weken geboorte gewicht 3180gram) en kort gezegt me manneke groeid te hard.
We moeten proberen zijn voeding te rekken zo dat hij niet met een 5 a 10min klaar is zo dat het langer duurt voor dat hij verzadigt is zodat het langer duurt voor dat hij voor een voeding komt en zodat zijn zuig behoefte langer gestilt is..

Heb het nog over het kolven gehad en zij zei ook al van die spray dus daarna direct naar de ha geweest en eindmiddag kan ik het ophalen

Hey meid!

Wat een onzin!
Gideon is hier ook 9,5 week en woog afgelopen maandag 5860 (geboortegewicht was 3970)
Zat wel op de bovenlijn, maar was geen enkel probleem.

Ik heb altijd begrepen dat het met bv niet uitmaakt hoe vaak/veel je geeft.
Vind het heel verwarrend dat ze op elk cb andere richtlijnen hanteren...
We zitten hier met zoveel meiden en iedereen krijgt wat anders te horen hahaha

xxx

Hoi,
heb net ff gekeken maar mijn oudste jongen woog 6880 met 12wk en was met de geboorte 3410..
Bv kun je niet teveel geven, ik zou gewoon lekker zo doorgaan, ze groeien ook in sprongetjes, dus naar mijn idee is dit heel normaal.

Tjerk was dinsdag 5600 gram en is morgen 9 weken. Hij was bij de geboorte 3305, dus 2,3 kilo in 8,5 week aangekomen. Ethan groeit dus net een klein beetje harder, maar niet veel. Ik heb er niks over gehoord dat hij te hard gaat. Wel dat hij het erg goed doet. Maar wat verwachten ze nou van je? Dat jij je bv kunt controleren en er minder pokon in kan doen? Met flesvoeding kun je misschien nog wat, maar dan nog. Hij zal het wel nodig hebben toch? Stom bureau. Allemaal van die wijsneuzen die het alleen vanuit een boekje doen en waarschijnlijk zelf geen kinderen hebben of vergeten zijn hoe het was.

ik vind dat ethan gewoon goed groeit. misschien heeft hij het nu gewoon heel erg nodig. straks kan het wel zijn dat hij minder hard groeit. en uiteindelijk als ze meer bewegen gaat er ook heus wel weer wat af.

ze moeten niet zo zeuren daar hoor! jorn was met 6.5 week 4915 en denk dat hij nu ook rond de 5500 zit, moet pas 6 juni weer heen dan is hij dik 10 weken oud.

Gewoon je eigen gevoel volgen hoor! het is volgens mij ook zo dat elke cb andere richtlijnen volgt. je leest hier zoveel verschillende reacties van het cb over dezelfde vragen.

Liefs !

ik moet zeggen nu hij zijn ritme terug heeft (even afkloppen hihi) dat hij nog altijd netjes om de 3 uur komt en soms zelfs om de 4uur hij heeft gisteren zelfs van half 9 tot half 3 geslapen beetje jammer dat hij die laatste 3uur ook niet pakte maar hij sloeg wel zijn laatste voeding over..

maar als ik ethan ook zie vind ik hem echt niet dik.. het is gewoon een behoorlijk lang kind ja oke hij heeft lekker dikke wangen en onderkin maar de rest is gewoon normaal voor een baby..
hij heeft alleen na het eten z'n lekker bol buikje..

kort gezegd het is gewoon een groot kind werd gisteren al een maand ouder geschat :O

ik moet 6juni naar de kinderarts en zal het eens bij haar neerleggen want me moeder zegt ook " het is een borstkind en dat neemt wat het nodig heeft"

@ezs05 spray voor de toeschietreflex.. die krijg ik niet met kolven dus is kolf bijna niets

Terug
Bovenaan