te veel aangekomen volgens het cb

Ik ben vandaag bij het cb geweest om te wegen. Meneer is in 9 dagen 480 gram aangekomen. Te veel volgens het cb,maar wat doe je er aan???
Hij krijgt borstvoeding (kolf ik af en dan krijgt hij 140cc,en dan huilt hij nog vaak en ligt hij nog met zijn mond open) hij krijgt 6 voedingen maar als hij s`nachts niet wakker wordt laat ik hem slapen en krijgt hij er dus maar 5. Ik hoor echt ooit na 2 uur zijn maagje al knorren van de honger.Een speentje hoef ik niet te proberen,spuugt hij meteen uit zodra hij geen melk proeft. Ik doe er al johannesbroodpitmeel bij omdat hij anders de helft weer uitspuugd dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet het niet meer, echt tips krijg ik ook niet bij het cb alleen zeggen ze dat hij te veel aankomt. Moet hij nu al samen met mama op dieet?????     Groetjes Mikkie.

laat ze kletsen meid!je kind pakt wat het nodig heeft.gewoon een groeispurtje.boas was na de kraamweek in  4 dagen  van 2980 naar 3140 gegaan.160 gram in 4 dagen!de wijkverpleegster vond het fantastisch.een week later was hij 3227.dus toen was t opeens weer minder hard gegaan,maar ze vonden het prima.kijken ze dan niet naar zijn postuurtje?oogt hij mollig?ik zou niks minder gaan voeden hoor.dalijk maak je hem van streek.
groetjes kari

Huh? Volgens al die promo-folders krijgt je kind toch nooit teveel borstvoeding? Dit lijkt me typisch zo'n opmerking die ze niet hadden moeten maken, want waar je toch niets mee kunt. Lekker naast je neer leggen! En een verplichte training in gespreksvoering en adviesverstrekking voor alle cb-medewerkers!!!

Lijkt mij ook een rare opmerking. Borstvoeding zou je toch niet teveel kunnen geven?
Fijn dat hij goed groeit zou ik denken. En de groei van borstvoedingskindje gaat inderdaad met sprongetjes, kan best zijn dat hij de volgende keer minder is gegroeid (kunnen ze daar weer wat van zeggen  ).
Persoonlijk zou ik hem niet minder gaan voeden of zo hoor, krijg je alleen maar een onttevreden ventje van.

Judith

Kijken ze alleen naar de afgelopen dagen dan? Da's raar. Ze kunnen toch beter kijken hoeveel hij weegt tov zijn lengte en hoe oud hij is en of zijn groeicurve goed loopt. Dat lijkt mij veel logischer. Ik zou gewoon mijn eigen gevoel volgen als ik jou was.Kijk gewoon de volgende keer hoeveel hij weer is aangekomen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Bedankt voor jullie reactie`s. Dit was idd een uitschieter qua aankomen,hij ligt meestal rond de 320 gr.maar daar zeuren ze dus ook over dat dat te veel is. Misschien omdat hij 6 weken te vroeg is geboren,inhaal race ofzo. Ik had mijn berichtje ook bij 'voeding' gepost en ook een reactie van Yvonne (v.d borstvoeding natuurlijk) gekregen. Zij zei ook   dat je niet te veel borstvoeding kunt geven,op het cb houden ze maar 1 curve aan en met borstvoeding geld een ander curve. Dus krijgt mijn ventje dadelijk heerlijk de fles,hoeft hij niet tot 20:00 uur te wachten .
Groetjes Mikkie.

de kraamzorg en verloskundige riepen in mijn kraamtijd toen jaap in 2 dagen tijd 300gram was aangekomen dat er slagroom in de borsten zat. Direct erna zeiden ze dat je met borstvoeding niet kan overvoeden.
Op eerste controle bij CB was jaap vanaf zijn laagste gewicht 1200gram aangekomen (in 5weken). Ook daar zeiden ze dat je met BV niet kan overvoeden. Het schijnt dat de groeicurves meer op de flesvoeding zijn afgestemd dan op de borst. Borstgevoede kindjes hebben in eerste maanden een flinke spurt en dat neemt in maanden erna af.
Dus trek het je niet teveel aan!!
Succes ermee, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan