te veel borstvoeding

Sinds eergisteren is Tygo heel veel aan het spugend, echt grote golven kwamen er na de voeding uit. Ik natuurlijk ongerust en de dokter gebeld. Daar aangekomen werden we direct naar het ziekenhuis verwezen, ze dachten dat de spier bij zijn maagklepje verdikte...na een echo bleek dit niet zo te zijn....maar wat is het dan wel....we moesten dan maar in het ziekenhuis blijven.
Ik gaf al aan dat hij volgens mij erg veel voeding kreeg en dat mijn toeschietreflex heel sterk is. Maar eerst wilde ze uitsluiten dat het geen buikgriep zou zijn. Dat bleek niet zo, gelukkig. Dus nu werd mijn theorie toch interessant. Oftewel wegen, wegen en wegen. Nu blijkt dat Tygo gewoon zo'n acht x per dag minimaal 120cc per keer kreeg....tja, daar zou ik ook niet lekker van zijn....hij heeft ook echt schuimende groene poep, wat ook wijst op veel voeding. Nu dus andere manieren van aanleggen proberen en maar één borst per keer.

Een heel verhaal en het klinkt als een luxeprobleem, maar jee wat heb ik mij zorgen gemaakt om mijn spugende mannetje....
 
Ja dat is zeker niet fijn!
Wat je ook nog kan is om heel even te kolven voordat je gaat voeden. Ik weet dat het een gedoe is, maar helpt vaak wel! Ik heb dat ook een tijdje gedaan omdat het zo snel toeschoot en Vigo daar veel kramp van kreeg. Als ik dan even een paar minuutjes kolfde had hij een stuk minder kramp. Soms kan het helpen om 1 keer per dag helemaal leeg te kolven. Bijvoorbeeld na de ochtend voeding gelijk kolven tot dat er niks meer komt. Dan is ook de druk er wel af. En als je zoveel voeding hebt hoef je je ook geen zorgen te maken hij daarna niet genoeg binnen krijgt, want dan maak je voordat de volgende voeding is weer voldoende aan.
En een voordeel daar van is dat je gelijk een lekkere vriezer voorraad kan opbouwen voor als je straks weer gaat werken, want dan loopt je voeding vaak weer een beetje terug.
Succes en ik hoop dat het snel beter gaat met je mannetje!
Liefs,
Mar
 
Ik zou ook gaan kolven als ik jou was dan weet je wel heel goed wat je kleintje binnenkrijgt. Hopelijk werkt het dan voor jullie beter en net als Marjolijn zegt als je dan te veel kolft en je dit invriest kun je dat mooi gebruiken voor als je weer aan het werk bent.
Hopelijk voelt je kleine man zich snel weer goed.
 
Kan hij gelijk uit de fles leren drinken:) dat wil nog niet zo goed. Eerst maar eens een kolf aanschaffen dan...kunnen jullie mij wat aanraden op dat gebied?
 
ik heb de medela freestyle. Dat is een dubbel elektrische kolf. mooi klein en op accu die het een paar dagen doet. echt een top ding! oja je kan hem ook nog handsfree gebruiken, door hulpstukken aan je voedings bh te klikken. Dat vind ik persoonlijk ook heel handig.
Hij is wel prijzig maar ik heb m van marktplaats. Was pas een maand oud, heb de garantie bon erbij, dus dat was echt mazzel hebben.
Je kan er ook 1 huren bij de thuiszorgwinkel, maar die is behoorlijk groot en bij ons kost dat 70 euro per 4 weken, dus als je van plan bent m lang te gebruiken heb jet bedrag er met een paar maanden uit. Succces! en oja wees niet verbaasd als je in het begin maar heel weinig afkolfd, want het is vaak even wennen voor jezelf en je borsten! Als je nog vragen hebt, laat het weten! ik heb bij mijn oudste zoon 1 jaar lang gekolfd(eerste 2,5 weken full time) en kolf nu ook weer minstens 2 keer per dag vanaf de tweede week.
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan