Te veel eten bij 6 maanden?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 6 maanden kreeg met 4 maanden een fruithapje, een maand later een groentenhapje en ben nun begonnen met brood.
Zijn schema is als volgt;
8:00 fles 200cc
10:00 Fruithapje
12:00 Boterham en flesje 100cc
16:00 Fles 200cc
17:30 Groentenhap
19:00-19:30 fles 200cc+2 rijstebloem

Hij was erg snel met zijn fruit, maar dat komt omdat het zo duidelijk was dat hij er aan toe was (was ook een stuk meer tevreden daarna)
Ik ben nu een sinds een paar dagen begonnen met brood en hij vindt het heerlijk.
Toch lijkt haal ik alle tijden maar net, want hij heeft echt honger als het etenstijd is.

Moet ik nu al aan de grotere potjes beginnen of niet? Wil hem niet 'overvullen' hihi
 
Hoi,

Ik heb bij mijn dochter hetzelfde schema aangehouden als jij. Met 4 mnd fruit, een maand later groente en weer een maand later brood. Nu (15 maand) eet ze alles gewoon mee. Geef je de kleinste potjes? Ik ben met 6 mnd overgegaan op potjes van 6 maanden. Die maakte ze eerst voor de helft op en na een paar weken helemaal. Als je zeker weet dat hij honger heeft zou ik hem iets meer vaste voeding aanbieden.
Succes!!
 
Ons schema is iets anders omdat H vermeende KMA heeft maar ik ben toch begonnen met groente en fruit. Alleen brood durf ik nog niet zo goed aan...

Als ik het zo lees heb ik niet het idee dat hij teveel eet. H eet zo een potje leeg van 6 maanden (200gram is dat)

Ik maak over het algemeen alles vers.
Groente in een potje van de Hema (175 gram) 1 aardappel en wat vlees.

Qua fruit krijgt ze meestal anderhalf stuk. Dus bijv. 1 appel en een halve banaan. Daar doe ik dan een halve liga doorheen.

De andere halve liga krijgt ze rond 15u.
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden.
Zijn schema is (ongeveer):

- 7:00: 200cc + twee eetlepels rijstebloem;
- 10:30: 1 stuk fruit, soms met een halve liga (eerste stap) erdoor + beetje thee;
- 12:30: 200cc
- 14:30: halve liga (eerste stap) en/of stukjes bruin brood + beetje thee;
- 17:00: +- 100gr groente + +- 100 rijst/aardappel of pasta + soms een stukje vlees van +- 25gr. Meestal maak ik het zelf, soms combineer ik het met een potje en als ik haast heb, dan eet hij een potje voor 6+. Het gaat niet altijd op, maar meestal wel;
19:00: na z'n badje, 100cc (dit mag ik ook geven als toetje, maar dit vind ik handiger);
10:30: 200cc + twee eetlepels rijstebloem (daar maken we hem voor wakker).

Het lijkt alsof hij veel eet, maar dit schema komt van het cb en hij groeit goed, is niet te zwaar...ik zou hem ook niet minder moeten geven, denk ik.
 
Hallo Wondertje!


Ik vind helemaal niet dat je zoontje teveel eet hoor als hij het nodig heeft en zo tevreden is? klaar toch?

Mijn dochter is 7 maand en dit is haar schema.

8 uur fles 220 + schepje bambix
10 uur : fruithapje
12 uur : paar stukjes brood + 120 melk
16 uur: fles 180
18 uur : warm eten wat wij ook krijgen eet ze mee
half 8 /8 uur 220 + 2 scheppen bambix

 
Terug
Bovenaan