te veel eten, dik buikie!

hallo hallo,

mijn zoontje van 7 mnd heeft dit schema:
7.30 fles 200 ml
10.15 fruit hap heel potje
13.45 fles 200 ml
16.30 groente hap heel potje en diksap ( 100 ml)
18.45 200 ml fles en dan naar bed

ik heb het idee dat hij te veel krijgt want hij heeft na zo'n 6 mnd potje groenten een hele dikke buik, de fles van 18.45 gaat meestal voor de helft op. maar dan moet ik wel stoppen want als het aan hem ligt zuigt hij alles leeg, hij laat nooit wat staan, eet alles ,maar ik denk soms man je ploft bijna. broekkie strak gespannen.

moet hij zonder fles naar bed??? of groenten hap later geven en geen fles??? maar dan toetje????

ik hoop dat iemand ook zo'n veelvraat heeft als mijn binkie

groetjes

 
Hoi



Dit lijkt me een heel erg normaal schema. Een dikke buik bij kleintjes
is normaal in de meeste gevallen. Bij onze dochter van 10 maand is het
nu minder aan het worden.



groetjes

 
hoi,

volgens mij is je schema gewoon goed hoor, mijn dochter is nu 7,5 maand en heeft het volgende schema:

8 uur bordje pap ( 180 cc fv en bambix )
11.30 uur boterham met een flesje van 100cc
15 uur fruit 1 stuk of een potje
17.30 groente ( ze eet met ons mee.... ongeveer 100 gram denk ik)
19 uur fles 210 cc
en dan lekker naar bed tot 8 uur de volgende ochtend.

ze krijgt s'ochtends ook soms een koekje met een beetje thee.

het is me nog nooit opgevallen dat ze er een opgeblazen buikje van krijgt.... maar ja ze is ook wel een vreetzakkie hoor want echt alles vind ze lekker !!!
 
groetjes Carli mv Britt
 
hai hai,

nou vanavond ging hij zowaar zonder fles naar bed want hij had er echt geen trek in, alleen nu maar hopen dat hij niet wakker wordt vanacht. iemand schreef ook een keer op het forem dat als je kind meer dan 3 poepluiers per dag heeft dat hij te veel krijgt en hij heeft er soms wel 4!!! en flinke ook!!! herkent iemand dit??? of is zijn doorloop gewoon goed??

groetjes
 
Volgens mij is met 6 maanden de melk toch nog het belangrijkste voedsel. Als hij het op krijgt, erin stoppen. Groente etc kan geen kwaad en ze hebben toch een bepaalde hoeveelheid opvolgmelk nodig.
Wellicht een idee om de diksap van de middag te vervangen door 100 ml flesvoeding en dan de andere 100 ml 's avonds te geven??
 
Terug
Bovenaan