te veel eten

hallo allemaal
ik ben een beetje aant bladeren geweest op deze pagina's en ik heb blijkbaar een rare baby want in plaats van een moeilijke eter te zijn, is hij net iets te makkelijk. op kind en gezin (ik woon in België) zeggen ze mij dat ik mij geen zorgen moet maken maar toch ben ik ongerust. ik heb een zoontje van nu 4 maanden en een week, hij eet volgens mij enorm veel. hij heeft 5 flessen van 270 g én een gans potje fruit- of groentenpap. volgens de boekjes moet hij op deze leeftijd 150-180 g per kg lichaamsgewicht hebben maar daar komt hij nooit mee toe! hij was bij zijn gebborte 2.560 kg maar is intussen bijna 7 kg. ik wil geen kind met overgewicht krijgen...
is er iemand die dit kent en eventueel raad kan geven?
je mag me altijd mailen tinnecastermans@hotmail.com
ook reacties hier zijn meer dan welkom!!!
alvast erg bedankt
groetjes
 
Hoi Tinne,
Ik herken je "probleem". Mijn dochter inmiddels 7,5 maand oud is ook een echt vreetbeestje. Ook hier op het consultatiebureau hebben ze mij gerust gesteld dat je nu nog geen dik kind kan creeren. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ze dik wordt. Sterker nog ze zeggen hier dat dikke baby's slanke peuters worden. Dus ik geniet maar van mijn dochters eetlust!
Veel succes!
 
Hoi Tinne,

Grappig, mijn dochter is 9 maanden en weegt ongeveer net zo veel als jouw zoontje! :) Ze is ook wel een klein poppetje... en ze eet ook láng niet zo veel ;-)

Kijk alsjeblieft wel uit dat je niet te veel flesvoeding geeft: 1 liter per dag is echt het maximum! Als je meer geeft kan dat schade aan de nieren veroorzaken.

Ik kan je niet echt een oplossing aan de hand doen (misschien kun je wat meer water in de fles doen, of tussendoor wat water of thee geven?), maar ik zou als ik jou was toch proberen je zoontje een beetje af te remmen! Overvoeden op deze leeftijd kan inderdaad overgewicht op latere leeftijd in de hand werken. Op deze leeftijd worden nl. de vetcellen aangemaakt, en als dat er te veel zijn, dan krijgt je kind later aanleg voor overgewicht. Misschien kun je kiezen voor groente- en fruithapjes die weinig calorieën bevatten?

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan