Te veel eten?

Hoi mamma's
Mijn dochter wordt volgende week een half jaar en krijgt hetvolgende te eten:
07.00 fles Nutrilon 1 160 ml
11.00 fles Nutrilon 1 160 ml
13.30 potje fruit
15.30 fles Nutrilon 1 160 ml
17.30 potje groente
20.00 fles Nutrilon 1 160 ml met 5
theelepels Nutrix
Tussendoor krijgt ze af en toe een halve liga of een Danoontje, maar niet dagelijks.
Ook eet ze bijna nooit een heel potje leeg en ook de flesjes gaan nooit helemaal op.
Vorige week zijn we van 5 naar 4 flesjes gegaan en op advies van het cb moeten we haar dagelijks groente EN fruit geven.
Nu vragen wij ons af of ze nu niet een dikkertje gaat worden.
Bij de laatste controle bij het cd (2 mnd geleden) woog ze 7.5 kg.
Wie weet raad?

Alvast bedankt voor de reacties.

Doei! Kel
 
zo te zien valt het reuze mee. en wordt ze wat dikker... als ze gaat lopen gaat dat er echt weer zo af.
mijn zoon was ook een dikkertje rond die tijd, zat boven de groei-curve, maar nu is hij 2 jaar en loopt en rent de hele dag en zit hij keurig in het midden van de curve.
gr mariette
 
Hoi Kel,

Eerlijk gezegt valt het heel erg mee wat ze krijgt hoor.

Als ik kijk naar de kinderen op mijn werk die dan ook flesvoeding krijgen.
Is dat al standaard minimaal 180cc en 6 schepjes en dan soms nutrix/bambix.
En dat 4x op een dag en fruit en groente en een toetje dus het valt heel erg mee hoor.
Zodra ze gaat lopen gaat ook het "babyvet" weg.

Zelf voed ik bv op verzoek dus kan je geen persoonlijke ervaring geven

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Kel,

Van groente- en fruithapjes wordt ze niet dik hoor. Pas als ze 's avonds rijst, pasta en aardappel, vlees gaat eten, levert dat hapje een beetje calorien op. Gevolg daarvan is dat ze geen trek meer zal hebben in een papfles na het avondeten: ze zit dan vol. Dus vallen die calorien weg -- en dat zijn er wel weer wat.
Verder mag ze ook best wel wat babyvetjes hebben voor als ze zometeen gata kruipen en lopen. Geen zorgen maken dus.

Groetjes,
Michelle.
 
Romi haar schema ziet er ongeveer het zelfde uit hoor! Romi is ook bijna 6 maanden en zal rond de 7 kilo wegen! Zij krijt alleen 180 cc water en 6 schepjes 200 cc dus! Verder ook fruit en groente, af en toe diksap met een rijstwafeltje en soms liga door haar fruit!

Groetjes Corine
 
hoi hoi,

moelijk he? als het eten van je baby veranderd. Kim krijgt nu het volgende:

9 uur pap van 100 ml opvolgmelk, 100 ml uit de fles

12 uur fruithapje

13.30 uur - 14 uur fles 200 ml

17.00 uur - 17.30 potje groente of vers met danoontje toe

22.00 uur fles 200 ml met nutrix rijstebloem erdoorheen.

ben benieuwd wanneer ze geen zin meer heeft in die laatste fles, hij gaat nog steeds schoon op!

Kim woog 3 weken geleden ruim 8 kilo en is 70 cm lang

je moet maar zo denken, als ze geen honger meer hebben, eten ze niet hoor

gr sandra
 
Terug
Bovenaan